جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

برج هایی در دل آسمان

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵ ب.ظ

برج هایی در دل آسمان

 

دبی

دُبِی  Dubai بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی است. دبی در جنوب ایران، اطراف خلیج فارس و شبه جزیره عربستان قرار دارد. اولین اشاره های به دبی در تاریخ، از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده است و آغاز شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ بر می گردد. در سال ۱۸۳۳ دبی به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم رسما به عنوان یک شهر بنیان گذاشته شد. نقطه جغرافیایی مهم دبی، این شهر را در قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل کرد. کشف نفت باعث شد کارگران خارجی برای کار کردن در دبی به سرعت به آن جا نقل مکان کنند، به صورتی که در مدت زمان بسیار کوتاه، ۳۰۰ درصد جمعیت این شهر افزایش پیدا کرد و دبی را به یکی از منابع مهم جهانی نفت تبدیل کرد. دبی بعد از کشف نفت به اقتصاد شکوفایی رسید و با وجود منطقه آزاد تجاری، واگذاری ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صادرات کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود. با توجه به اینکه امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری دبی متعدد هستند، بنابراین حتما با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر زیبا و دیدنی سفر کرده چرا که به دلیل جاذبه های گردشگری زیادش، سفر دبی شهرت جهانی پیدا کرده است.

 

برج خلیفه دبی

برج خلیفه یا برج دبی بلندترین آسمان خراش جهان، در شهر دبی واقع شده است. این برج دارای ۱۶۳ طبقه با کاربری های متفاوت و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت برج خلیفه از ژانویه ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه‍. ش) آغاز و در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) به پایان رسید و افتتاح شد. برج خلیفه ابتدا به نام «برج دبی» شناخته می شد، اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر داده شد. برج خلیفه بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان و همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه دارد. طراحی برج خلیفه اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور و با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

پکن

پکن پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان می باشد. این شهر در سال ۲۰۱۴ دارای بیش از ۲۱٬۵۱۶٬۰۰۰ میلیون نفر جمعیت بوده است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین بعد از شانگهای می باشد و بعنوان مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور چین انتخاب شده است. فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تردد مسافران می باشد. سابقه تاریخی پکن نزدیک به سه هزار سال است و در هشت قرن اخیر در اغلب دوره ها پایتخت کشور چین بوده است. در دنیا شهر های محدودی هستند که برای این مدت طولانی مرکز سیاسی و فرهنگی باقی مانده باشند و به همین خاطر است که آثار تاریخی زیادی در شهر وجود دارد. پکن میزبانی المپیک ۲۰۰۸ را به عهده داشت و برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هم انتخاب شده و به این ترتیب اولین شهری است که هم المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی را برگزار خواهد کرد و با ساده ترین راه می توانید رزرو بلیط هواپیما پکن را انجام داده و از دیدن این برج های زیبا لذت ببرید.

برج لیزا سوهو در پکن

با وجود برج لیزا سوهو به این پی خواهیم برد که ساخت و ساز در پکن به سرعت در حال پیشرفت است. این برج همزمان با این که به سمت بالا  رفته، می‌چرخد و به طور دینامیک روی یک محور شرقی-غربی به سمت طبقات بالا می‌خزد. پیچ و تاب لیزاسوهو باعث می شود که همه طبقات برج، نور طبیعی و منظره شهر را از مرکز داشته باشند و نمای شیشه دوجداره دو نیمه برج را با هم یکی می‌کند. این برج دارای ۴۶ طبقه که کاربری هایی چون دفاتر و مغازه‌ها دارند و به دست زا‌ها حدید قبل از مرگش طراحی شده است. برج لیزاسوهو از نظر جایگاهی و طراحی، از هتل العرب پیشرفته تر و برجسته تر می باشد و دارای 46 طبقه است که در منطقه‌ی مالی تجاری لایز در جنوب‌غربی پکن واقع شده و دارای فضاهای اداری و تجاری خواهد بود.

 

سفر به نقاط مختلف جهان و دیدن معماری های متفاوت و همچنین برج ها و آسمان خراش های خارق العاده تاثیرات بسیار مثبتی در روحیه و اطلاعات شما دارد، با خرید بلیط هواپیما چارتر از جیبوجت به دبی و پکن سفر کرده و بلندترین برج های ساخت دست بشر را حتما از نزدیک بازدید کنید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۹
jibojet jibojet

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی