جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

ایرانی ها بیشتر به کدام کشور ها سفر می کنند

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵ ب.ظ

آمار مسافرت ایرانی ها به خارج از کشور

طبق گزارشات جهانی، توریست های ایرانی دارای مقام اول گردشگران جهان در کشور تایلند و جایگاه چهارم توریست های دنیا در ترکیه می باشند و بر اساس این گزارش ها درآمدی نزدیک به 1.2 میلیارد دلار در سال را به این دو کشور وارد می کنند. همچنین طبق بررسی ها درباره ی میزان گردشگران ایرانی در کشورهای دیگر، بیشترین مقصد های گردشگری ایرانی ها تایلند، ترکیه و امارات می باشد.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

میزان سفر ایرانیان به ترکیه

طبق آمار رسمی که ترکیه اعلام کرده است، یک میلیون و پانصد هزار نفر از کشور در سال ۲۰۱۱ به ترکیه سفر داشته اند که پس از آلمان، روسیه و انگلیس بیشترین توریست های وارد شده به کشور ترکیه به حساب می آیند. همچنین ایران در ورود گردشگر به کشور ترکیه در رده چهارم قرار گرفته است و درآمد به دست آمده از این میزان نفر وارد شده به کشور ترکیه در سال 2011 عددی برابر با یک میلیارد دلار اعلام شده است.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

آمار توریست های ایرانی که به تایلند سفر کرده اند

ایرانیان مقام اول آمار گردشگران وارد شده به کشور تایلند را دارند. در سال 2010 میلادی طبق آخرین گزارشات نشر شده، 160 هزار ایرانی وارد تایلند شده اند. بیش از 200 میلیون دلار درآمد برای ورود ایرانی ها به تایلند در این سال نصیب این کشور شده است. توریست های ایرانی تا جایی برای تایلند مهم به شمار می روند که با به وقوع پیوستن سیل در چند ماهه گذشته در ایران، سفیر کشور تایلند در ایران به صورت رسمی در داخل کشور ایران جلسه ای تشکیل می‌دهد و به ایرانی ها این مسئله که سیل، بر جاذبه های کشور تایلند موثر نبوده و ایرانی ها مثل قبل به سفرهای خود به تایلند ادامه دهند، را مطرح نموده است. تایلند کشوری است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی که دارد از نظر فساد اخلاقی نیز در دنیا مطرح است. اگر شما نیز قصد سفر به کشور تایلند را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که رفتن به شهر پوکت را از دست ندهید. این دارای زیباترین و خارق العاده ترین سواحل و مکان های دیدنی است. برای سفر به پوکت، به شایت جیبوجت رفته و با خرید بلیط هواپیما پوکت و یا رزرو بلیط هواپیما پوکت، سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

 
میزان سفر ایرانی ها به دبی

سالانه بین 250 تا 350 ایرانی به دبی سفر می‌کنند. ایران روزانه 18 پرواز و در هفته 126 پرواز مستقیم به دبی دارد. بخشی از مسافران ایرانی برای ترانسفرینگ به دبی می روند و از آن جا به کشورهای دیگر سفر می‌کنند.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

بعد از کشورهایی که نام برده شد، گردشگران ایرانی کشورهای دیگری را به عنوان مقصد گردشگری برای خود در نظر گرفته اند. پیش بینی می شود این کشور ها که ارمنستان، گرجستان و بلغارستان هستند، در سال های آینده پذیرای سیل عظیمی از توریست های ایرانی باشند. گردشگران ایرانی در جهان به توریست شاپینگ معروف هستند زیرا قسمتی از سفرهای ایرانیان به سایر کشورها برای خرید جنس های ارزان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی