جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

گردشگری در نقاط شناخته نشده ترکیه

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۱۱ ب.ظ

ترکیه که دارای بناهای تاریخی و باستانی به جا مانده از دوره های مختلف می باشد و همچنین مقصدی خیره کننده برای گردشگرانی است که با خرید بلیط ارزان استانبول و یا رزرو بلیط هواپیما آنتالیا به این کشور آسیایی – اروپایی سفر می کنند. فرهنگ پر جنب و جوش، غذاهای معروف و تاریخ گسترده آن، گردشگران را به سمت خود می کشاند. برخی جاذبه های گردشگری ترکیه هنوز توسط بسیاری از گردشگران کشف نشده اند، اما جیبوجت در این مطلب به گردشگران عزیز برخی از این جاذبه ها را معرفی کرده است.

ساختمان نیمه ویران شده آنی ترکیه

کلیسای شگفت انگیز سوملا، خانه مریم مقدس در دل کوه

صومعه سوملا (کلیسای مریم مقدس) با برخورداری از ساختاری خیره کننده که در چهره ای صخره ای بنا شده است. گردشگری در نقاط شناخته نشده ترکیه جذابیت بی نظیری برای گردشگران در ساحل دریای سیاه دارد. قدم زدن در این مجموعه مذهبی متروکه و فضای داخلی کلیسا که با نقاشی های دیواری خیره کننده و پر جنب و جوش تزئین شده است، برای هر کسی که سفری طولانی به ترکیه را دارد، ضروری است. این صومعه برای اولین بار در دوره بیزانس ساخته شد و فقط در سال 1923 بسته بود.

صومعه سوملا در ترکیه، خانه مریم مقدس در دل صخره های کوه

کوه نمروت، خانه مجسمه های غول پیکر

بهترین جاذبه گردشگری در شرق ترکیه، تپه نمروت با بقایای شکسته مجسمه های عظیم سنگی، که از آن محافظت می شود، می باشد. این مکان عجیب و غریب تنها یکی از عجیب ترین مکان های تاریخی ترکیه است. سرهای سنگین و غول پیکر خدایان فراموش شده که به قله خیره شده اند، فضای طاقت فرسا را بر فراز کوه به جای می گذارند.

مجسمه های بت پرستان در کوه نمروت ترکیه

ساختمان های ویران شده در جاده ابریشم

بناهای ویران شده آنی در جاده ابریشم و دشتهای نزدیک مرز ترکیه و ارمنستان رها شده اند که زمانی کارایی منحصر به فرد خود را داشتند. هنگامی که آنی پایتخت ارمنستان بود، عصر طلایی در قرن چهاردهم به پایان رسید و پس از یورش مغول ها، ویرانی زلزله، و بسیاری عوامل دیگر برای متروکه کردن این ساختمان ها دست به دست هم دادند. بناهای آجری قرمز رنگ و زیبا که هنوز در میان چمن های اطرافشان خود نمایی می کنند، تاثیر شگرفی در بازدید کنندگان می گذارند. کلیسای نجات دهنده یا کلیسای سنت گرگوری با سنگ تراشهای سنگین و بقایای نقاشی های برجسته را به هیچ وجه از دست ندهید.

خانه ویران شده آنی ترکیه در جاده ابریشم

سفر به دریای مدیترانه

خط ساحلی دریای مدیترانه ترکیه زیبایی های زیادی را به وجود آورده است و تفریحات بسیاری را می توان در این سواحل انجام داد، اما برای بسیاری از افراد استفاده از نور خورشید در حالی که در مناظر ساحلی زیبا استراحت می کنند، لذت بخش تر است. سفر با یک قایق بادبانی در اولویت اول تفریحات برای گردشگرانی است که با خرید بلیط هواپیما بدروم به این شهر سفر کرده اند. دامنه های شیب دار و پوشیده از جنگل، سواحل سفید و صدها جاذبه گردشگری دیگر مکان مناسبی برای تفریح در کنار دریا می باشند.

قایق های بادبانی در ساحل مدیترانه در فتحیه ترکیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی