جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

زیبای ناشناخته، لقب شهری در شرق آسیا است که مانند بسیاری از کشورهای این منطقه طبیعتی بکر و جاذبه های طبیعی فوق العاده ای دارد؛ هرچند که بسیاری از افراد ممکن است گمان کنند بالی اندونزی هنوز جای پیشرفته ای نیست یا اینکه فقط میتوان فعالیت های محدودی در این کشور انجام داد اما این شهر با مرور زمان در حال تبدیل به یکی از نقاط توریستی در جهان است که بسیاری از گردشگران برای ماجراجویی و تفریح به این جا می آیند

با این حال در این سفر قصد داریم تا با چند مورد از فعالیت های ماجراجویانه بالی اندونزی بگوییم، پس اگر علاقه مند به ثبت خاطرات فراموش نشدنی و عالی در بالی هستید، بلیط هواپیما خریداری کنید و سفری راحت به زیبای ناشناخته داشته باشید.

سفری به زیبای ناشناخته

غواصی یکی از فعالیت های ماجراجویانه دربالی

غواصی در آب های زیبای جزیره بالی حقیقیتا به عنوان پرطرفدارترین فعالیت در این شهر محسوب شده است، که درواقع یک تفریح عالی برای زوج هایی است که مایل هستند از اوقات فراغت خود در روز لذت ببرند و تنوع زیستی دریایی بالی را از دست ندهند.

در زیر به چند مورد از بهترین محل ها برای غواصی اشاره شده است.

کریستال بای بهترین محل برای دیدن ماهی های کم یاب، مانتا پوینت یکی از بهترین محل ها برای دیدن سفره ماهی های غول پیکر، سکرت بای گیلیمانوک(Secret Bay in Gilimanuk) بهترین محل در بالی برای غواصی و گرفتن عکس های خارق العاده، لایبرتی شیپ رک(Liberty Ship Wreck)  یکی بهترین محل های غواصی در میان کشتی پوسیده 

پس اگر به دنبال این هستید تا با شریک زندگی خود سفری در عمق دریا در میان ماهی های کم یاب و زیبا داشته باشید بالی را در الویت قرار دهید.

سفری در میان ماهی های کمیاب

قایق رانی در رودخانه یکی از فعالیت های ماجراجویانه دربالی

قایق سواری در جزیره بالی یک تفریح فوق العاده جذاب و هیجان انگیز است که به هیچ وجه نباید از دست بدهید در واقع رفتینگ به معنی قایقرانی در رودخانه‌های خروشان یا آب‌های سفید، یک نوع ورزش و تفریح به حساب می آید که با قایق های بادی مخصوص در این رودخانه ها انجام می شود. آیونگ، نیز بزرگترین رودخانه این شهر می باشد که ‏گردشگران در آن علاوه بر هیجان و تفریح، از قسمت های مرکزی بالی همچون رودخانه و سایر مناظر طبیعی بازدید می کنند.

رفتینگ در رودخانه های بالی

موج سواری یکی از فعالیت های ماجراجویانه در بالی

موج سواری یکی از تفریحات معروف در بالی اندونزی است و آنقدر اهمیت پیدا کرده است که وارد رقابت جدیدی میان مناطقی چون هاوایی و استرالیا شده است.

اما به دلیل شرایط اقلیمی بالی، بین ماه های آوریل تا اکتبر بهترین زمان سفر به این شهر است هرچند که برای موج سواران حرفه ای این موضوع فرقی ندارد و آن ها به دنبال این هستند تا در دل موج های بلند قرار بگیرند؛ با این حال پادانگ پادانگ، کوتا، ساحل مدوی بالی و کانگو جز سواحل معروف بالی هستند که می توانید لذت موج سواری را در آن جا تجربه کنید.

موج سواری در دل اقیانوس

فلای بوردینگ یکی از فعالیت های ماجراجویانه در بالی

شاید دیدن این صحنه که شخصی بر روی ارتفاعی از دریا ایستاده است شبیه کارتون هایی باشد که زمان بچگی آن را دیده ایم اما امروزه این افسانه به یک واقعیت تبدیل شده است و در دریای جزیره بالی بسیاری از گردشگران مشغول به این تفریح هستند.همچنین فلای بوردینگ های آکروباتیک تا ارتفاع 15 متر شما را از سطح دریا به بالا هدایت می کنند و استفاده از این نوع فلای بوردینگ برای افراد آموزش ندیده توصیه نمی شود.

تماشای بالی از ارتفاعی بالغ بر 15 متر بر روی دریا

سوار بر زیر دریایی تفریحی یکی از فعالیت های ماجراجویانه در بالی

ادیسه نام زیر دریایی معروف در جزیره بالی است که تنها به اندازه 36 نفر ظرفیت دارد و مخصوص خانواده هایی است که همراه با کودکان خود قصد ماجراجویی در عمق دریا را دارند شما قادر خواهید بود مناظر شگفت انگیز دنیای زیر آب خلیج آموک را در طی 45 دقیقه مشاهده کنید و خود را در این تجربه منحصر به فرد قرار دهید و زیبایی هایی که شما را احاطه کرده اند را نظاره گر باشید.

سوار بر زیردریایی و تماشای حیوانات آبی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۳
jibojet jibojet

کره زمین سیاره انسان ها و موجودات است که ما را میزبان خود کرده و بسترهای زیادی برایمان فراهم کرده است و تصور کنید که سوار بر هواپیما هستید و می خواهید مسیر طولانی را طی کنید از بالا آثار روی کره زمین را نگاه می کنید، از اقیانوس بی کران گرفته تا کوه های عظیمی که به صورت لایه لایه رشد کرده اند و همین طور آسمان خراش هایی که در دل طبیعت کره زمین توسط انسان ها ساخته شدند.

اما این کره رازهای فراوانی در دل خود دارد که بسیاری از آن ها به عنوان جاذبه هایی برای گردشگران تلقی می شوند که می خواهیم در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره کنیم.

اگر دوست دارید در این سفر پر ماجرا شرکت داشته باشید بلیط هواپیما خریداری کنید و ما را همراهی کنید.

جزیره ایستر شیلی یکی از نقاط سحرآمیز کره زمین

در قلب اقیانوس آرام و در یکی از دور افتاده ترین نقاط دنیا جزیره ای وجود دارد که هرچند در کشور شیلی واقع شده است اما دستیابی به آن بسیار دشوار است ولی باوجود این دشواری به دلیل اسراری که در این منطقه وجود دارد بسیاری از گردشگران حاضر هستند این سختی را به جان بخرند و از این جزیره دیدن کنند؛ یکی از عجایبی که در این جزیره وجود دارد موآی‌ها (سری مجسمه‌ بزرگ) در حاشیه‌ی شبه جزیره‌ی پولی نزی هستند که سمبل این جزیره به حساب می آیند. بنا بر آمار موجود تعداد 887 مجسمه در این جزیره وجود دارد که شاید نمادی از قدرت و تهدیدی برای بیگانگان که نوعی محافظت از جزیره به شمار می‌رفته، است.

از طرفی باتوجه به این که ساخت این سنگ ها باعث از بین رفتن بسیاری از جنگل‌ها و دیگر منابع جزیره شده است  به همین دلیل مردم بومی آن جا در گذشته مجبور به آدم خواری می شدند.

جزیره ای دور افتاده در دل اقیانوس آرام

 

آبشارهای خون قطب جنوب یکی از نقاط سحرآمیز ترین کره زمین

یکی از پدیده های عجیبی که در کره زمین وجود دارد آبشار خون در قطب جنوب می باشد که از روی ارتفاعی به اندازه ساختمانی 5 طبقه می ریزد؛ در اوایل دانشمندان فکر می کردند که این اتفاق حاص از جلبک های خاصی باشد که بعدها این فرضیه رد شد.اما دانشمندان بعد از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیدند که رنگ خون مانند این آبشار حاصل از برخورد آب آهن دار به اکسیژن می باشد که در نتیجه موجب زنگ زدگی می شود، این اتفاق رخ می دهد.

آبشاری به رنگ خون در یخچال قطب جنوب 

استون هنج انگلستان یکی از نقاط سحرآمیز کره زمین

در دشت ساللیسبری در ویلتشایر یکی دیگر از نقاط سحرآمیز در کره زمین وجود دارد که استون هنج نام دارد؛ که بنابر اعلام محققان تاریخچه آن به سال2600 قبل از میلاد باز می گردد، بسیاری از کاوشگران بر این باور هستند که این حلقه سنگی بزرگ برای ستایش به کار می رفته است.

البته نظریات مختلفی درباره این حلقه سنگی وجود دارد عده ای بر این باور هستند که  که از دایره های سنگی برای مشاهده خورشید و ماه و ستارگان استفاده می شده که زمانی مورد پرستش قرار می گرفتند، و عده ای نیز می گویند که از آن ها برای شناسایی روزها مورد استفاده واقع شده است.

حلقه های سنگی عظیم در کشور جزیره

پاموکاله ترکیه یکی از نقاط سحر آمیز کره زمین

چشمه آب‌شور پاموکاله ترکیه یکی از نقاط سحرآمیز کره زمین است که نمونه ای از آن در جنوب شهر ساری بانام باداب سورت وجود دارد، این جاذبه طبیعی زیبا در زبان ترکی به  نام قلعه سفید شهرت دارد که در نزدیکی شهر دنیزلی در فاصله‌ 2 ساعته تا شهر آنتالیا واقع‌شده است.

یکی از نکاتی که موجب خاص شدن این چشمه نسبت به دیگر چشمه ها همچون ایران و مکزیک و آمریکا شده است، تماشای شهرستان تاریخی هیراپولیس که زمانی شهر تفریحی رومیان بوده و در آن جا آثار تاریخی بسیار زیادی از رومیان قابل مشاهده است.

همچنین وجود مواد معدنی نیز در چمه های آب گرم از دیگر خواص آن جا می باشد، شهر تاریخی لاودیکیا،قلعه پاموکاله، موزه باستانی شهر هیراپلیس، کاروانسرای سلجوقی نزدیک پاموکاله جز جاذبه های نزدیک به چشمه هستند که می توانید از آن ها بازدید به عمل آورید.

اما برای سفر به این شهر تاریخی و تماشای پاموکاله می توانید بلیط هواپیما آنتالیا خریداری کنید و به وسیله ماشین یا اتوبوس در فاصله 3 ساعته به این مکان بروید؛ همچنین اگر قصد سفر به استانبول را دارید این فرصت را دارید تا با رزرو بلیط هواپیما استانبول وارد این شهر شده و سپس از طریق هواپیما وارد پاموکاله شوید.

چشمه ای در شهر تاریخی ترکیه

آبفشان فلای نوادا یکی از نقاط سحر آمیز کره زمین

آبفشان فلای نوادا یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین جاذبه هایی است که در ابتدا تنها به صورت چند قطعه سنگ کنار هم بود اما مردم آن منطقه چاهی حفر کردند که ناگهان متوجه شدند چاه به یک حفره زیرزمینی آب گرم نزدیک است و برای  کشاورزی نمی تواند مناسب باشد که بعد از آن این چاه به حال خود رها شد که بعد ها این موضوع سبب بوجود آمدن آبفشان شده است.

یکی از مواردی که در این جاذبه بسیار به چشم می خورد رنگ های متنوع آن است که قرمزی آن حاصل از آهن موجود در آن و سبزی آن هم به دلیل وجود جلبک ها است.

آبفشان فلای نوادا، جاذبه ای با رنگ های متنوع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۰
jibojet jibojet

هنگامی که شما در میدان نقش جهان اصفهان پیاده روی می کنید، دور تا دور آن بناهای گوناگون ساخته شده اند که هرکدام از معماری های زیبا و خاصی برخوردار هستند که می توان به مغازه ها، مسجد جامع و... اشاره کرد همچنین آنقدر این میدان جذاب است که ناگهان متوجه می شوید که زمان زیادی در آن جا حضور داشتید اما هنوز وقت نکرده اید که گوشه به گوشه آن را بگردید.

شاید بتوان میدان سرخ روسیه را تاحدودی به نقش جهان تشبیه کرد از این نظر که تعداد زیادی از جاذبه های مسکو را در خود جای داده است و هنگامی که گردشگرانی به آن جا می روند ساعت ها مشغول بازدید و عکاسی از بناهای گوناگون موجود در اطراف این میدان هستند

با این حال به شما پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما مسکو را خریداری کرده و با ما سفری به سرخ ترین میدان دنیا داشته باشید.

پیاده روی در سرخ ترین میدان دنیا

چرا میدان سرخ؟

هرچه از این میدان بگوییم کم گفتیم، پیاده روی بر روی سنگ های کفپوش و در عین حال تماشای بناهای عظیمی که هرکدام با سبک های معماری خاصی ساخته شدند که شما می توانید به معنای واقعی کلمه هنر در این منطقه پی ببرید، اما دلیل شهرت این میدان با نام میدان سرخ به این جا باز میگردد که در زبان روسی کلمه red معنای زیبا را می دهد و درواقع منظور از میدان سرخ در این جا میدان زیبا است و به همین دلیل با نام red square(میدان سرخ) در جهان شهرت پیدا کرد که در اطراف آن می توان بناهای زیبا با رنگ های متنوع دید.

میدان زیبا با شهرت میدان سرخ 

جاذبه های اطراف میدان سرخ

همانطور که گفته شد میدان سرخ مسکو در مرکز اصلی این شهر قرار دارد و بسیاری از خیابان ها به این میدان ختم می شوند از طرفی در اطراف این میدان بسیاری از بناها و آثار تاریخی این شهر قابل رویت هستند که می توان به کاخ های کرملین، کلیسای سنت باسیل، کلیسای فرشته، کلیسای ترم، کلیسای عروج حضرت مریم، برج ناقوص، توپ های قدیمی، میدان کلیسای سابورنایا، کلیسای ریسمان و... اشاره کرد.

کلیسای سنت باسیل یکی از جاذبه های میدان سرخ

تاریخچه میدان سرخ

می توان گفت از قرن 13 این میدان شاهد بسیاری از رخداد ها و جنگ ها مخصوصا حمله مغول ها و همین طور ناپلئون بناپارت در سال 1812 بوده است اما شاید بتوان بخش مهمی از تاریخچه میدان سرخ را در زمان اتحادیه جماهیر شوروی دانست که بسیاری از تجمعات و رژه ها در این میدان رخ داد که توانستند وجه نظامی خود را به دنیا نشان دهند همچنین علاقه‌مندی سران شوروی به این میدان باعث شد تا بنای رهبر شوروی "لنین" را در این میدان و پای دیوار کرملین بسازند.

در سال 2008 برای اولین بار بعد از فروپاشی شوروی، در این میدان رژه ای به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم برگزار شد و حتی دو سال بعد به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی کشورهای عضو گروه متفقین در رژه ای در میدان سرخ سعی در به نمایش گذاشتن از جنگ ستیزی و نژاد پرستی داشتند.

اما در کنار وجه نظامی که موجب شد این میدان به شهرت برسد، تجارت و بازارها بودند که سبب شدند تا این میدان سرپا باشد و در قرن 19 به خواسته تاجران و بازاریان این میدان سنگ فرش شد و پس از به آتش کشیده شدن میدان سرخ مسکو توسط ناپلئون خندق هایی که در اطراف قلعه کرملین ایجاد شده بودند پر شده و به جای آن ها درخت قرار داده شد و سپس بازارها به قسمت شرقی میدان منتقل شدند که در سه ردیف با نام های بازارهای بالایی، میانی و پایینی به کار خود ادامه دادند.

میدان سرخ مکانی برای رژه های نظامی شوروی

مرکز خرید گوم

در سال 1893 در خیابان بالایی بازار که توسط آتش ناپلئون به آتش کشیده شده بود بعدها با چهارچوبی فلزی و سقف شیشه ای همراه با برترین تکنولوژی دوران، گوم به یکی از معروف ترین بازارهای تجاری در قاره سبز تبدیل شد، البته این مرکز تجاری پستی و بلندی های بسیاری را گذراند که فروشگاه های آن به عنوان دفاتر مدیران رده بالای حکومت شوروی محتی در برهه ای از زمان استفاده می شدند تا این که در دهه 90 توانست بار دیگر به عنوان مرکزی تجاری به شهرت برسد.

مرکز خرید گوم در هنگام شب با روشن شدن چراغ های بیرونی آن، نمایی بسیار زیبا و جذاب ایجاد می کند.

مرکز خرید گوم معروف ترین فروشگاه دنیا

در این بخش نگاهی به میدان سرخ مسکو و تاریخچه آن و جاذبه های اطرافش کردیم، پس اگر می خواهید تجربه ی سفر در این شهر با قدمت و زیبا را داشته باشید اقدام به رزرو بلیط هواپبما به روسیه کنید و در کمال آرامش سفری لذت بخش را در بزرگ ترین کشور جهان داشته باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۹
jibojet jibojet

تماشای کشور عجایب می تواند یکی از بهترین و خاطره انگیزترین سفر عمر هر کسی باشد هرچند که تعداد بسیار زیادی از مردم ممکن است که نسبت به این کشور دیدگاه خیلی خوبی نداشته باشند.

هندوستان کشوری است که در کنار مردم شاد و خونگرم و جاذبه های طبیعی خود کلی بناهای عظیم با معماری های متنوع در دل خود دارد که هرکدام از فرهنگ ها و نماد های گوناگون این کشور است.

یکی از بناهایی که ارزش این را دارد که به خاطرش بلیط هواپیما دهلی خرید و به آن جا رفت دروازه هند می باشد که در قلب این شهر احداث شده است.

دروازه ای در قلب شهر دهلی

معماری دروازه هند

دروازه هند دارای ارتفاعی به اندازه 42 متر است که دارای معماری بریتانیایی است؛ هرچند که بسیاری نیز می گویند که این بنا از سبک معماری دروازه‌های پیروزی مانند طاق کنستانتین در شهر رم گرفته شده است.  ادوارد لوتینز که نقش مهمی در طراحی شهر دهلی نو داشت، به عنوان معمار ارشد دروازه هند منصوب شد مصالحی که برای ساخت این بنای عظیم مورد استفاده قرار گرفته اند شامل ماسه، سنگ قرمز و گرانیت می باشد. در ابتدای ساخت دروازه هند مجسمه پادشاه بریتانیا جرج پنجم در زیر سایه بانی که در نزدیکی دروازه قرار دارد نمایان می شد اما پس از استقلال هندوستان این مجسمه جای خود را به مجسمه سرباز گمنام ارتش هند که از جنس مرمر سیاه و به صورت یک مشعل فروزان داد که به نام شعله جاویدان سرباز نام گرفت. 

در ساخت قسمت پایه دروازه از سنگ های قرمز رنگ استفاده شده است و به همین دلیل رنگ قرمز در این قسمت بیشتر به چشم می خورد همچنین برای زیباتر شدن پایه از هنر ریخته‌گری استفاده نمودند.

در قسمت بالایی دروازه قوس مانند است که حس ابهت بیشتری را به بازدید کننده القا می کند کند نام هند به زبان انگلیسی حکاکی شده است و در زیر آن هم نام 13 هزار و 218 سرباز هندی و فرماندهان نظامی نوشته شده است. 

گرانیت، ماسه از مصالح تشکیل دهنده دروازه هند

تاریخچه ساخت دروازه هند

 هند به دنبال این بود که از طریق شرکت در جنگ، استقلال طلبی خود را گسترش دهد اما در آن زمان هند تحت استثمار برتانیا بود و از این رو نزدیک به یک میلیون سرباز هندی به جنگ فرستاده شدند و در کشور هایی چون بلژیک، فرانسه،  ایران، آفریقای شرقی حضور داشتند آن ها همچنین در جنگ سوم انگلیس و افغانستان جنگیدند و جان باخته‌اند. در این بین بیش از 82 هزار سرباز هندی ارتش بریتانیا  در جنگ جان خود را از دست داده‌اند و دروازه هند در دهلی به‌عنوان یادبود تمامی جنگ‌های هند و بزرگداشت شهدا شناخته می‌شود.

اکنون نیز در ۲۶ ژانویه هرسال مردم هندوستان در بلوار اصلی دهلی که به دروازه هند ختم می شود جمع می شوند تا روز استقلال و جمهوری هند را جشن بگیرند.

دروازه هند، دروازه ای نماد شهیدان

نحوه بازدید از دروازه هند

بازدید از دروازه هند در هر ساعتی امکان پذیر است منتها بهترین زمان برای تماشای آن هنگام غروب آفتاب و شب است که باتوجه به نورانی شدن میدان می تواند جلوه زیبایی داشته باشد از طرفی چون این بنا در نزدیکی کنار رودخانه یامونا قرار دارد موجب شده است که یکی از بهترین مناطق برای اوقات فراغت و تفریح برای گردشگران و مردم بومی آن جا باشد.

 با خرید بلیط هواپیما به هندوستان سفری راحتی را در کشور عجایب برای شما آرزو می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۸ ، ۰۹:۲۴
jibojet jibojet

حتما شنیده اید که می گویند فرودگاه ویترین یک کشور است و هنگامی که گردشگری وارد فرودگاه مقصد می شود برداشت های متفاوتی از آن جا می کنند، با این به دلیل اهمیت روز افزون صنعت گردشگری در دنیا بسیاری از کشورها تصمیم به ساخت فرودگاه های نو و مجهز کرده اند از طرفی در برخی از آن ها این مکان از نظر زیبایی به یک جاذبه تبدیل شده است.

حال در این بخش می خواهیم با تعدادی از زیباترین فرودگاه های جهان آشنا شویم.

فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن یکی از زیباترین فرودگاه های دنیا

فرودگاه بین المللی کانسای اوساکا ژاپن که یکی از شاهکارهای مهندسی و انسان ساز می باشد از زیبا ترین فرودگاه های جهان می باشد که در جزیره ای مصنوعی بر روی دریا ساخته شده است که دومین فرودگاه پر اهمیت در این کشور نیز محسوب می شود و جالب است که بدانید پروژه ی احداث این بنا در سال  ۱۹۸۷ میلادی آغاز شد. همچنین پلی که ارتباط بین فرودگاه و جزیره ی اصلی می باشد که به اندازه ۳ کیلومتر طول دارد و تنها راه ارتباطی نیز محسوب می گردد. سرانجام در ۱۹۹۴ کانسای اوساکا افتتاح شد و اولین پرواز خود را انجام داد. این فرودگاه نیز از امکانات زیادی برخوردار است که میتوان به فروشگاه بزرگ، رستوران های بین المللی، مناظر طبیعی و زیبای اطراف فرودگاه و برخورداری از کشتی و قایق های تندرو برای مسافران اشاره کرد.

فرودگاهی در دل دریا

 فرودگاه بین المللی شنژن چین یکی از زیباترین فرودگاه های جهان

یکی دیگر از زیباترین فرودگاه های جهان در قاره آسیا و در کشور چین واقع شده است که از معماری خاصی برخوردار است. در نگاه اول این فرودگاه مانند یک سفره ماهی به نظر می رسد که نفس می کشد و می تواند پرواز کند که یک حس خوب را به مسافران می دهد. می توان گفت که این فرودگاه از طبیعت الهام گرفته است و داخل آن همچون لانه ی زنبور و ستون هایی شبیه به تنه درخت است.

فرودگاهی همچون سفره ماهی

فرودگاه ملکه تامار گرجستان یکی از زیباترین فرودگاه های جهان

اطراف شهر مستیا گرجستان کوه هایی پوشیده از برف قرار گرفته اند که قفقاز نام دارند، اما در این منطقه فردگاهی بنا شده است که علاوه بر زیبایی، عجیب نیز است. فرودگاه ملکه تامار مستیا ظاهری شبیه به حرف j  انگلیسی دارد و با الهام برج های مستیا ساخته شده است که برخلاف تصور که دارای فضای بسیار محدودی است اما در این فرودگاه فضای کافی برای یک برج مراقبت ، کافه و سالن انتظار وجود دارد.

با خریدبلیط هواپیما تفلیس و سفری کوتاه مدت به سمت مستیا از این بنا جالب دیدن کنید.

فرودگاهی در دل کوه قفقاز

فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی هند یکی از زیباترین فرودگاه های جهان

بمبئی یکی از مهم ترین شهرهای هند محسوب می شود و به عنوان پایتخت تجاری هندوستان محسوب می شود. این فرودگاه دارای دو ترمینال جدا می باشد که یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای خارجی است. این فرودگاه در سال ۱۹۴۲ میلادی افتتاح شد در سال ۲۰۱۵ فرودگاه چاتراپی شیواجی به عنوان سی و پنجمین فرودگاه پر تردد جهان انتخاب شد. ستون های قارچی تعبیه شده روی سایبان سقف، نور را به شکل طرح های الهام گرفته از پر طاووس که پرنده ملی و نمادی از هندوستان است منعکس می کنند. همچنین منظره های دیگری هم وجود دارند که معماری بومی هند شامل عمارت ها و خانه های بومی را به تصویر می کشد.

در این فرودگاه امکاناتی چون فوت کورت، رستوران های بین المللی، کافی شاپ، دفاتر پستی، اماکنی مخصوص افراد سیگاری، اینترنت بی سیم و رایگان و مراکز اقامتی برای مسافران تعبیه شده است.

فرودگاهی مجلل در پایتخت تجاری هندوستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۹:۲۵
jibojet jibojet

ارمنستان یکی از باستانی ترین کشورهای جهان است که پر از تاریخ غنی و مناظر زیبا می باشد. این کشور دارای مناظر طبیعی زیبا و شهرها و روستاهای پنهانی است که در انتظار بازدید شما هستند. با این حال اگر قصد سفر به این کشور فوق العاده را دارید در ابتدا به خرید بلیط هواپیما ایروان اقدام کنید و سپس به مطالعه برخی از زیباترین مکان ها برای اضافه کردن به برنامه سفر خود آورده شده است بپردازید که بتوانید سفری لذت بخش را تجربه کنید.

اچمیادزین

درست در 20 کیلوتری و همین طور فاصله زمانی نیم ساعته تا ایروان، شهری وجود دارد که به دلیل برخورداری از یک کلیسای جامع به یکی از جاذبه های دیدنی ارمنستان تبدیل شده است،

ارمنستان اولین کشوری بود که دین مسیحیت را به رسمیت شناخت و آن را قبول کرد و این کلیسای جامع در محل یک معبد باستانی برای گرامیداشت این رویداد ساخته شد و بهتر است که بدانید این کلیسا محل اقامت کاتولیک عالی ارامنه و مرکز کلیسای رسالت ارمنی می باشد.

اچمیادزین، مقری برای کاتولیک

صومعه نوراوانک

هنگام مسافرت به سراسر ارمنستان، پی خواهید برد  که این کشور از نظر صومعه نیز بسیار غنی است، و نورآوانک یکی از جاذبه های دیدنی ارمنستان و برجسته ترین آن ها است که در قرن سیزدهم در نزدیکی شهر یققنادزور ساخته شده است و تپه های آجری و سرخ رنگی که این صومعه را محافظت می کنند نمای بسیار زیبا به این منطقه داده اند.

 

صومعه ای در میان دره و دیوارهای سرخ

دریاچه سوان

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ارمنستان در نزدیکی پایتخت این کشور قرار دارد و از طرفی به این دلیل که در این کشور در نزدیکی ساحل به دریایی قرار ندارد به این دلیل این دریاچه برای مردم آن جا از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی اطراف این دریاچه و لذت از طبیعت بکر آن جا می توان از کلیساهای مشهوری که در نزدیکی آن قرار دارد دیدن کرد.

 

دریاچه ای به مشاحت یک ششم ارمنستان

قلعه آمبرد

قلعه آمبرد یا قلعه در ابرها از دیگر جاذبه های دیدنی در ارمنستان می باشد که با قرار گیری بر روی کوهی با ارتفاع 2300 متر از سطح دریا نمای فوق العاده ای را ایجاد کرده است، و به یکی از مقاصد محبوب گردشگرانی تبدیل شده است که علاوه بر کوه نوردی و پیاده روی به دنبال ماجراجویی و کشف آثار تاریخی هستند.  قلعه آمبرد ایروان ، بنای سنگی است که در عصر برونز ساخته شده است، و این دژ محکمی که در گذشته ای بسیار دور محل استراحتگاه پادشاهان بوده ، امروزه تبدیل به خرابه ای تاریخی شده است.

قلعه ای خالی شده در دل ابرها

صومعه خور ویراپ

در دشت آرارات ، در نزدیکی مرز با ترکیه صومعه ای وابسته به کلیسای ارمنی وجود دارد که یکی از جاذبه های دیدنی ارمنستان به شمار می رود، که علاوه بر زیارتگاه برای ارامنه به یک مکان کاملا توریستی تبدیل شده است،

صومعه خور ویراپ در 40 کیلومتری جنوب ایروان و همانطور که گفته شد نزدیک به مرز ترکیه واقع شده است. و جالب این است که از بلندی‌های تپه‌ای که این صومعه بر روی آن قرار گرفته بازدیدکنندگان می‌توانند 3 کشور ترکیه، آذربایجان و ایران را مشاهده کنند.

صومعه ای در ارمنستان، روبه مرز ترکیه

جرموک

تماشای شهری در 170 کیلومتری ایروان و در ارتفاع 2080 متری از سطح دریا که سرشار از چشمه های آب گرم معدنی است و در کنار آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر آن بتوان از آب آن جا به عنوان درمان استفاده کرد، همه و همه سبب شده اند تا جرموک به یکی از جاذبه های دیدنی ارمنستان تبدیل شود همچنین علاوه بر مرکز آبدرمانی جرموک وجود استخرهای تاریخی، گالری آب معدنی طبیعی جرموک، پل زیبای جرموک بر رود آرپا، مجسمه تاریخی و آبنمای کوچک آن نمادی از جنگ قره باغ میان ارمنستان و آذربایجان تبدیل شده است هیچ کدام در به محبوبیت رسیدن این شهر بی تاثیر نبودند.

پس می توانید با رزرو بلیط هواپیما ارمنستان سفری راحت به این کشور زیبا داشته باشید و از این طبیعت بکر که خاصیت درمانی هم دارد استفاده کنید.

شهری در دل کوه با چشمه های معدنی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۸ ، ۱۱:۵۵
jibojet jibojet

سفر به نگین جمهوربی آذربایجان یعنی شهر باکو می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفر باشد، شهری که در آنسوی دریای خزر امروزه توانسته است به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند.

اما باتوجه به این که این شهر در دل تاریخ خود شاهد حکومت سلسله های گوناگونی بوده، طبیعتا می بایست از هنر و معماری های متنوعی برخوردار باشد.

جالب است که بدانید قسمت مدرن باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان به‌ سرعت در حال پیشرفت است جالب است که بدانید که با این وجود بخش قدیمی شهر همچنان برای بازدیدکنندگان جذاب است. قدمت بناها و ساختمان های این منطقه به قرن دوازدهم میلادی یا قبل از آن بر می گردد. و می توان فرهنگ های گوناگون را در آن جا مشاهده کرد.

در نهایت با مشاهده معماری باکو، می‌توانید علاوه بر تماشای تاریخ غنی این شهر به تغییرات فرهنگی این شهر پی ببرید.

با این حال اگر علاقه مند هستید تا به بازدید شهری که در گذشته قسمتی از خاک کشورمان بوده بپردازید کافی است با خرید بلیط هواپیما باکو سفری ماجراجویانه را در دل این شهر داشته باشید و از بناها و معماری های فوق العاده این شهر دیدن کنید.

کاخ اسماعیلیه باکو

یکی از قدیمی ترین بناهای باکو کاخ اسماعیلیه است، این کاخ خیره کننده در مرکز پایتخت زیبای جمهوری آذربایجان شهر باکو قرار گرفته است که توسط معماری با نام جوزف پلاشکوو با پشتیبانی مالی موسی نقی یف به عنوان انجمن خیریه مسلمانان با معماری  متاثر از سبک گوتیک بنا گردید؛  دلیل نام گذاری این کاخ به این دلیل بود که موسی نقی یف پس از مرگ پسرش تصمیم به ساخت این بنا گرفت و به پاس بزرگداشت و زنده نگه داشتن یادش آن را اسماعیلیه نامید که امروزه به عنوان یک بنای تاریخی شهر، میزبان آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان می باشد.

ساختمانی برای یادبود در دل  شهرباکو

ایچری شهر، شهر قدیمی باکو

یچری شهر در داخل شهر باکو  قرار دارد که به آن ارگ باکو نیز می گویند و در سال 2000 میلادی به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. این شهر در طول تاریخ فرهنگ ها و تمدن های گوناگونی را همچون ساسانی ، زرتشتی ، ایرانی،  عربی ، عثمانی و روسی تجربه کرده است که موجب شده است از هر کدام از سلسله ها و حکومت ها یادگاری هایی را در دل خود داشته باشد. یکی از مجذوب کننده ترین بناهای داخل ایچری شهر ، برج دختر است، که کاملاٌ سنگی بوده و یکی از نماد های شهر باکو به شمار می رود که حتی بر روی اسکناس های جمهوری آذربایجان نقش آن دیده می شود.

شهری قدیمی در مدرن ترین شهر آذربایجان

آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله باکو

آکادمی ملی اپرا باکو در دوران امپراطوری روسیه در سال ۱۹۱۱ میلادی به درخواست برادران میلوف و با کمک مالی نیکوکار آذربایجانی به نام زین العابدین تقی یف بنا شده است. که در سال ۱۹۲۷، این آکادمی به نام نویسنده مشهور این کشور میرزا فتحعلی آخوندزاده نامیده شد، و از ۱۹۵۹ به یک موسسه آموزش عالی ارتقاء یافت در حال حاضر این آکادمی از جاذبه های دیدنی جمهوری آذربایجان محسوب می شود؛ که کشورهای همسایه همچون ایران و  علاقه مندان به هنر باله و همینطور تئاتر، برای حضور در نمایش هایی که در آن برگزار می شود به این کشور سفر می کنند.

ساختمانی که شاهد نمایش ها و تئاتر های مختلف است

خانه دولت باکو

با عبور از خیابان نفتچیلر شهر باکو، ساختمانی بزرگ به چشم می خورد که از معماری فوق العاده ای برخوردار است و شاید بهترین زمان برای بازدید از فضای بیرونی این ساختمان شب هنگام باشد که نور های آن روشن می شوند و فضای زیبایی در این خیابان به وجود می آید. این خانه در واقع همان طور که از نامش پیدا است ساختمان دولتی جمهوری آذربایجان است که در تاریخچه آن به سال سال 1952 باز می گردد که توسط زندانی های آلمانی زمان شوروی ساخته شده است.

خانه ای غول پیکر مشرف به خزر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۸ ، ۱۵:۵۴
jibojet jibojet

دریا مظهر آرامش است و وقتی کنار سواحل می رویم یک حس فوق العاده و مثال زدنی تمام وجودمان را فرا خواهد گرفت.
به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران به دنبال مقاصدی هستند که در نزدیکی سواحل و دریاها باشند.
حال باتوجه به این که در سال های اخیر تایلند به یکی از مقاصد پرطرفدار در نزد مردم دنیا و به خصوص ایرانیان تبدیل شده است می خواهیم می خواهیم با 4 مورد از سواحل نزدیکی بانکوک آشنا شویم.

هواهین

یکی از سواحل فوق العاده نزدیک به بانکوک هواهین می باشد،که تا پایتخت تایند نزدیک به 3 ساعت فاصله زمانی دارد.
این شهر در واقع یک روستای ماهیگیری است، که نزدیک به یک قرن گذشته توسط خانواده سلطنتی به مردم معرفی شد و حال بعد از گذشت صد سال هواهین از ویلاها و خانه های ساحلی شیک و مجللی برخوردار است.
در این شهر امکان گشت و گذار و خرید در بازار شبانه هواهین که از ساعت 18:30 شروع به کار می کنند وجود دارد و همچنین در کنار آن کاخ سلطنتی ماراکوتای یاوان و خائوتاکیب که بزرگترین جاذبه ی گردشگری شهرهواهین است همه و همه می توانند سایر جاذبه های باشکوه در کنار گردشگری ساحلی شما باشند.

پاتایا

اگر به دنبال سفری آرام و خاطره انگیز در تایلند هستید حتما پاتایا که یکی از سواحل نزدیک به بانکوک است را انتخاب کنید.
این شهر در فاصله 150 کیلومتری پایتخت تایلند قرار دارد که امروزه به مقصدی ایده آل برای گردشگران مخصوصا جوانان تبدیل شده است.
ساحل پاتایا که شبیه به هلال ماه است نزدیک به 4 کیلومتر طول دارد و در این سواحل امکانات متنوعی همچون  انواع ورزش های ساحلی و آبی مثل پاراسیلینگ، جت اسکی، موج سواری و قایق سواری وجود دارد.
درکنار تمامی این تفریحات، گشت و گذار شبانه و تماشای غروب آفتاب همراه با عزیزانتان می تواند لحظات خوبی را برایتان رقم بزند.

پاتایا ساحلی با شکل هلالی

کو سامت

یکی دیگر از سواحل نزدیک به بانکوک کوسامت است که از محبوبیت ویژه ای نزد مردم آن کشور و گردشگران برخوردار است.
کوسامت یکی از آرامش بخش ترین و رمانتیک ترین سواحل را در دنیا را دارد. یکی از نکات غیرقابل توصیف آن برخورداری از آب کاملا شفاف و زلال است که لذت تماشای غروب آفتاب در آن و همین طور تفریحات ورزشی چون قایق سواری در یک آب و هوای فوق العاده می تواند سفری خاطره انگیز را رقم بزند.

جزیره ای با آب های شفاف و زلال

پرانبوری

درست در جنوب هوآین ، پرانبوری را پیدا خواهید کرد، این منطقه به نام رودخانه ای که از آن عبور می کند نامگذاری شده است و شما می توانید استراحتگاه ها و هتل ها را در ساحل این شهر پیدا کنید.
از طرفی تماشای این ساحل زیبا از جنگل پرانبوری می تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

با این حال اگر علاقه مند هستید تا سفری خاطره انگیز را در یکی از سواحل نزدیک به پایتخت تایلند داشته باشید با خرید بلیط هواپیما بانکوک به این رویا دست پیدا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۶
jibojet jibojet

مالزی کشوری در آسیای شرقی که از اقوام متنوع، میراث فرهنگی غنی ، طبیعتی زیبا و غذاهای بسیار لذیذ برخوردار است و این موارد سبب شده اند تا این کشور به مقصدی جذاب برای گردشگران و مردم دنیا تبدیل شود.
اگر می خواهید به کشف مقاصد جذاب مالزی بپردازید پس در این سفر با ما همراه باشید.

Bukit Bintang, Kuala Lumpur بوکیت بینتانگ کوالالامپور

بعد از خرید بلیط هواپیما کوالالامپور در اولین فرصت به بوکیت بینتانگ بروید. این محله علاوه بر تفریحی بودن یک مکان تجاری نیز تلقی می شود.
در بوکیت بینتانگ همه چیز پیدا می شود، هتل های 5ستاره، مراکز خرید، رستوران های شیک و ... تماما از مواردی هستند که در این محله می توانید ببینید.
برای نمونه منطقه چانگکات بوکیت بینتانگ از خیابان هایی می باشد که به خاطر کافه هایش شهرت دارد و شما می توانید بعد از کلی گشت و گذار و پیاده روی در این محله به کافه های این خیابان بروید و علاوه بر استراحت طعم فوق العاده نوشیدنی های آن جا را تجربه کنید.

بوکیت بینتانگ دیدنی ترین محله کوالالامپور

George Town, Penang جورج تاون، پنانگ

پنانگ، ایالتی کوچک در شمال غربی مالزی که با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی فوق العاده خود یکی از توریستی ترین مناطق این کشور می باشد و به هیچ عنوان در سفر به مالزی بازدید از این شهر را از دست ندهید!
جورج تاون در شمال شرقی پنانگ واقع شده است و تلفیقی از فرهنگ های متفاوت، هنر و معماری بومی به همراه غذاهای بی نظیر جنوب شرقی آسیا می باشد و در سال 2018 توانست در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برسد.
جالب است که بدانید این شهر از ترکیبی جالب به وجود آمده است به عنوان مثال قرار گیری مسجد مسلمانان در محله چینی ها یا معابد چینی در محله هندی ها و البته معماری های غربی این شهر را به مقصدی جذاب تبدیل کرده اند.
ارتفاعات کامرون، پل پنانگ، مزرعه پروانه، ساحل باتو فرینگی، خانه تاریخی سوفلک جز بخش هایی از این شهر به شمار می روند که با بازدید هر کدام می توانید لحظات خوبی را برای خود به ثبت برسانید.

جورج تاون تلفیقی از فرهنگ های متفاوت، هنر و معماری بومی

Danum Valley, Sabah دره دانوم، صباح

بورنئو جزیره ای است که در مالکیت سه کشور مالزی، اندونزی و بورنئی می باشد. صباح بخشی از این جزیره می باشد که در شرق مالزی واقع شده و به این کشور تعلق دارد.
یکی دیگر از پیشنهادات ما در سفر به مالزی بازیدید از صباح و دره دانوم می باشد؛ این دره از مناطق دیدنی جزیره صباح به حساب می آید که دارای ارتفاعی به اندازه 1093 متر است. جنگل های استوایی، پوشش گیاهی متنوع و همچنین گونه های مختلف پرندگان که ممکن است در این دره تماشا کنید، جز جاذبه های این منطقه محسوب می شوند.

این دره دارای ارتفاعی به اندازه 1093 متر است.

Pulau Payar Marine Park Langkawi پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی

از جذابترین مراکز تفریحی و گردشگری مالزی، پارک دریایی پولائو پایار می باشد که در لنکاوی واقع شده است که دارای حیات آبی متنوع و گیاهان دریایی فراوان است.
شن و ماسه سفید رنگ در کنار دریایی با آب زلال می تواند آرامشی دو چندان را برای شما رقم بزند. 

پارکی با حیات آبی متنوع و گیاهان دریایی فراوان

Malacca City, Malacca شهر تاریخی مالاکا

در ساحل غربی مالزی ایالتی تاریخی با نام مالاکا وجود دارد که فرهنگ آن جا آمیخته شده از فرهنگ های انگلیسی، هلندی، پرتغالی، چینی است.
این شهر در گذشته به دلیل جایگاه جغرافیایی خود مهم ترین بندرجنوب شرقی آسیا محسوب می شد و عنوان توریستی ترین شهر مالزی را از آن خود کرد اما بعدها که کوالالامپور توانست به پیشرفت هایی دست پیدا کند، مالاکا عناوین خود را به مرور از دست داد.
این شهر از جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است که استازی ، پورتادو سانتیاگو، خیابان جونکر، کاخ پادشاهی مالاکا ، رودخانه و پارک مالاکا ، کلیسای مسیح ، معبد چنگ تنگ و موزه دریایی جزی از این موارد هستند که پیشنهاد می شود حتما از آن ها دیدن کنید.

 

شهری تاریخی آمیخته با فرهنگ های اروپایی و آسیایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۷
jibojet jibojet

لحظه ای را تصور کنید که در اطراف بیابانی گم شده اید و به این سو و آن سو می روید تا بتوانید جایی را پیدا کنید که سایه ای باشد و کمی خنک تر شوید، ناگهان با دریاچه ای مواجه می شوید که در اطراف آن انواع درختان و گیاهان وجود دارند.این تصور ممکن است کاملا رویایی باشد اما در 4 کیلومتری شهر ایکا در کشور پرو، بهشتی سحر انگیز با پوشش گیاهی و آرامشی مثال زدنی در وسط یکی از خشک ترین اقلیم های جهان وجود دارد.

اگر می خواهید حقائقی از این روستای رویایی بدانید حتما در این سفر با ما همراه باشید.

روستایی کوچک در قلب بیابان

اطلاعات اولیه درمورد هواکاچینا 

بگذارید اول از کلمه واحه شروع کنیم، این کلمه در اصل معنای مکانی خوش آب و هوا همراه با آب طبیعی در وسط یک بیابان را می دهد.
در جنوب غربی کشور زیبای پرو واحه ای با نام هواکاچینا در 300 کیلومتری جنوب لیما و منطقه ایکا وجود دارد که در گذشته تحت استعمار کشور اسپانیا  بوده و با اقیانوس آرام به اندازه یک ساعت، فاصله زمانی دارد.
این دهکده  جمعیت بسیار کمی دارد؛ و تعداد بومیان این منطقه نزدیک به صد نفر است با این وجود، به دلیل روانه شدن گردشگران به این روستا تعداد ساکنین آن کمی افزایش یافته است.
بخشی که در این روستا توجهات زیادی را به خود جلب می کند برکه یا دریاچه موجود در آن جا می باشد.
از طرفی باتوجه به این که برکه هواکاچینا از گذشته نزد مردم آن جا از اهمیت زیادی برخوردار بوده و اهالی آن جا اعتقاد دارند که آن آب شفا بخش است.
 و از طرفی علاوه بر موارد بالا و جلوه زیبایش میان کویر این دریاچه به یک جاذبه بسیار مهم برای گردشگران تبدیل شده است بنابراین تصمیماتی برای بهتر بودن و تمیز ماندن این آب در گرفته شده است که از شهر ایکا برای این برکه، آب لوله کشی شده پمپاژ می شود.

منظره ای زیبا در میان تپه های شنی

تفریحات و جاذبه های واحه هواکاچینا

هرچند که این واحه، یک منطقه ی بسیار کوچک است اما با در اختیار داشتن طبیعت های گوناگون خود می تواند تفریحات متنوعی را برای گردشگران به همراه داشته باشد. 
در ادامه به چندمورد از این تفریحات اشاره خواهیم داشت

  1. تماشای غروب خورشید در پشت تپه های شنی و در نتیجه نور نارنجی و زرد رنگ آن که به زیر تپه ها می رود یکی از کارهایی است که می تواند شما را حیرت زده کند.
    همچنین بعد از غروب آفتاب تماشای ستارگان آسمان کویری این منطقه می تواند یک جاذبه فوق العاده باشد
  2. قایق سواری و شنا در برکه دومین فعالیتی است که در سفر به این روستای جالب پیشنهاد می شود. اگر طرفدار شنا هستید می توانید زیر نور و گرمای شدید و کویری آفتاب، تنی به آب خنک آن جا بزنید. همچنین اگر شنا کردید و خواستید که یک تجربه دیگری در این برکه داشته باشید می توانید سوار بر قایق های آن جا شده و از طبیعت و منظره اطراف در وسط آب لذت ببرید.
  3. قدم زدن در تپه های شنی اطراف روستای هواکاچینا یکی دیگر از فعالیت ها و کارهایی است که توریست ها می توانند انجام دهند. کافی است که در ابتدا یک بطری آب خنک با خود به همراه داشته باشید و با پای برهنه بر روی شن های گرم شده آن جا قدم بزنید؛ همچنین اگر علاقه مند به هنر عکاسی هستید می توانید لحظات نابی را برای خودتان در آن جا به ثبت برسانید.
    فقط توجه داشته باشید که اگر می خواهید مسافت طولانی را پیاده روی کنید یک فرد راهنما یا نقشه ای همراه خود داشته باشید
  4. اسکیت سواری و باگی سواری از جذاب ترین و پرطرفدار ترین کارهایی است که گردشگران به آن می پردازند.
    شما نیز می توانید کلاه آفتابی بر سر بگذارید و اسکیت خود را بردارید اگر هم همراه خود ندارید می توانید از فروشگاه های دهکده کرایه یا خریداری کنید و سپس از سمت بالای تپه ها به پایین بروید و نوازش باد را بر روی صورت و موهایتان حس کنید.
  5. سافاری در این دهکده بسیار محبوب است، باگی نام ماشین هایی است که برای سافاری در دل بیابان از آن ها استفاده می شود.
    شما می توانید با همراهان و دوستانتان سوار بر این ماشین ها شوید و تجربه جدیدی از هیجان و سرعت را بر روی تپه های شنی بدست آورید.

لذت هیجان و سرعت در تپه های شنی

چگونگی سفر به واحه هواکاچینا

سفارت پرو در ایران فعالیتی ندارد و به همین دلیل ایرانیانی که دوست دارند تا به این کشور سفر کنند یا حتی اقامت داشته باشند باید در راحت ترین حالت ممکن به کشور ترکیه یا سایر کشورهای همسایه بروند تا بتوانند ویزای این کشور و سایر اطلاعات مرتبط را دریافت کنند.
از طرفی پرو در همسایگی غربی کشور برزیل قرار دارد و ایرانیان همچنین می توانند با خرید بلیط هواپیما به این کشور ضمن تفریح در کشور قهوه ها برای دریافت ویزا و یا ورود به پرو کمک بگیرند.
بعد از ورود به این کشور و شهر ایکا می توانید به مدت 10 الی 15 دقیقه به دهکده هواکاچینا برسید.

روستایی کوچک در فاصله زمانی یک ساعته تا اقیانوس آرام

اقامتگاه های موجود در واحه هواکاچینا

باتوجه به این که این واحه هم اکنون یکی از توریستی ترین دهکده های دنیا به شمار می رود بنابراین زیر ساخت ها و خدمات گوناگونی در آن جا برای گردشگران و البته بومیان انجام شده است.
در ادامه می خواهیم به معرفی چند نمونه از بهترین مراکز اقامتی بپردازیم

دی ام هتل موسونه ایکا (DM Hoteles Mossone Ica)

این هتل، یک هتل 3 ستاره با معماری فوق العاده است که از خدماتی چون پارکینگ و اینترنت رایگان، کنفرانس، استخر برخوردار می باشد.

هتل رستوران کوراسی(Hotel Restaurant Curasi) 

این هتل جز کوچکترین ولی در عین حال زیباترین هتل های هواکاچینا به حساب می آید که امکاناتی چون استخر، بالکن را در اختیار مهمانان قرار داده است.

هتل ال هواکاچینه رو (Hotel El Huacachinero) 

هتل 4 ستاره ای که دارای نمای فوق العاده ای مخصوصا در شب است که خدماتی چون اینترنت، پارکینگ و صبحانه رایگان و استخر و بار برخوردار است.

لوکس ترین هتل با معماری فوق العاده در میان تپه های شنی

کلام پایانی

دهکده هواکاچینا یکی از نقاط  فریب دهنده و دل انگیز می باشد. هر چند که در کشور خودمان در شهرستان طبس نیز می توان با همچین جاذبه ای مواجه شد اما اگر علاقه مند هستید که سفری به قاره ی آمریکای جنوبی مخصوصا پرو داشته باشید این بهشت زیبا را از دست ندهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۳
jibojet jibojet