جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

۱۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

از دهم تا هفدهم دسامبر هر سال میلادی (19 لغایت 26 آذرماه)، هزاران نفر در شهر قونیه و بعضا در شهرهای استانبول و آنکارا ترکیه برای شرکت در مراسم گرامی داشت مولوی و جشنواره سالانه سماع دراویش، حضور پیدا می کنند. هم اکنون قونیه در حال مهیا کردن خود برای یکی از مهمترین رویدادهای سال می باشد و آن جشنواره سالانه بزرگداشت مولوی و مراسم چرخش دراویش است. برای افراد بسیاری این یک سفر برای بزرگداشت مرگ یک شاعر و همینطور آثار او است که همچنان در جامعه امروزی زنده می باشند.

مراسم جشنواره سما دراویش در قونیه ترکیه

مولانا جلال الدین بلخی معروف به مولوی چه کسی بود

مولوی در حاشیه امپراتوری پارس و شهر بلخ که هم اکنون بخشی از افغانستان است متولد شد و در سال 1273 میلادی در شهر قونیه ترکیه درگذشت. با وجود اینکه بیش از 700 سال از عزیمت او از زمین می گذرد، اشعار و نقل قول های وی امروزه هنوز هم توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان خوانده می شود. او در مورد هر جنبه ای از زندگی صحبت می کرد اما عمدتا بر عشق و آرامش درونی متمرکز بود. اگر بخواهیم به برخی از نقل قول های معروف او اشاره کنیم، می توانیم (وظیفه شما اینکه به دنبال عشق بگردید نیست، بلکه فقط جستجو و پیدا کردن تمام موانعی است که در درون خود علیه آن ایجاد کرده اید) و (کلمات بهانه اند، این پیوند درونی است که فرد را به شخص دیگری سوق می دهد، نه کلمات) را بیان کنیم.

تندیس بزرگ مولانا

اهمیت مولانا در سراسر جهان

با وجود منشا مولانا در شرق جهان، او در کشورهای غربی نیز بسیار شناخته شده است و اشعار وی در سطح جهانی به بسیاری از زبان ها ترجمه شده است. اعتقادات مولانا در شاخه ای از اسلام نهفته است، اما پیروان او شامل مسیحیان، یهودیان و مسلمانان هستند. مولانا کاری را انجام داد که بسیاری دیگر سعی در انجام آن داشتند و شکست خوردند. او مردم ادیان مختلف را به هم وصل کرد. هر شعر یا نقل قولی را که از مولانا بخوانید، هیچ تعصبی در برابر فرهنگ ها وجود ندارد و مسلمانان از مسیحیان یا یهودیان طرفداری نمی کنند. او راهی را برای برقراری ارتباط با جهان پیدا کرد بدون اینکه یک فردی را از بین ببرد و به همین جهت در غرب محبوبیت خاصی دارد.

رقص دراویش چرخان در مراسم سما مولانا و حضور توریست ها در مراسم

جشنواره سما دراویش

این جشنواره ده روز و از دهم تا هفدهم دسامبر، که سالروز درگذشت مولوی بود و اغلب به عنوان شب عروسی مولانا از آن یاد می شود، برگزار خواهد شد. دراویش در مراسم سما دراویش تا زمانی که به آرامش درونی دست یابند، به دور خود خواهند چرخید. این یک اجرای خاطره انگیز برای دراویش و افرادی است که این مراسم را تماشا می کنند.

جشنواره سما دراویش در شهرهای استانبول و قونیه ترکیه

مکان های برگزاری مراسم سما دراویش در ترکیه

شهر قونیه در ترکیه، جایگاه مقبره مولوی، بهترین مکان برای شرکت در مراسم جشنواره سماع دراویش می باشد. موزه مولانا در قونیه، هر ساله جشنواره مولانا را برگزار می کند، اما گردشگران با خرید بلیط هواپیما استانبول می توانند در شهر استانبول، آنکارا و برخی دیگر از مناطق ترکیه حضور پیدا کنند و جشنواره سماع دراویش را از نزدیک ببینند. در استانبول موزه (Galata Mevlevi) معروف ترین سالن دراویش برای اجرای این مراسم می باشد.

مراسم سماع دراویش در شهرهای ترکیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۸ ، ۱۷:۳۵
jibojet jibojet

اتفاقات طبیعی خاصی در جهان وجود دارد که همه ما را شگفت زده می کند. Kummakivi (کوماکیوی)، یکی از شگفتی های طبیعی، از نوع زمین شناسی است که در جنگل های متراکم فنلاند یافت می شود. دیدگاه اسرارآمیز این جاذبه است که یک سنگ غول پیکر یک عمل متعادل باور نکردنی را بر روی تپه ای خمیده انجام می دهد. هنوز هیچ توضیحی در رابطه با این سنگ که نامش به زبان فنلاندی به عنوان سنگ عجیب ترجمه شده است، در چنین موقعیتی پیچیده قرار گرفته، وجود ندارد. هنوز هیچ کس نمی داند این سنگ چگونه در آنجا قرار گرفته و حتی چگونه به این مکان منتقل شده است.

سنگ عجیب فنلاند، سنگ کوماکیوی

کوماکیوی در وسط جنگل های متراکم روکولاتی فنلاند واقع شده است. از این سنگ از سال 1962 به عنوان یک جاذبه گردشگری که برخی گردشگران از کشورهای مختلف با تهیه بلیط هواپیما به فنلاند سفر می کنند و از این جاذبه بازدید دارند، محافظت می شود. بنا به افسانه های محلی فنلاند این سنگ توسط غول ها به این مکان آورده شده، اما بعضی دانشمندان می گویند احتمالا این سنگ به همراه یخچال های طبیعی که حدود هشت هزار سال پیش در این منطقه وجود داشت، آورده شده است. وجود چنین سنگ ها و صخره هایی که در حالت تعادلی خاص قرار گرفته باشند، در نقاط دیگر دنیا نیز گزارش شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۸ ، ۱۶:۲۸
jibojet jibojet

برخی افراد بدون آنکه به برخی موارد و دانستنی های وسیله ای که از آن استفاده می کنند توجه داشته باشند، اکثر نیازهای خود را برطرف می سازند و به سادگی از کنار آن عبور می کنند. در سفر با هواپیما بسیاری از عوامل شما را متعجب می کنند و برخی نیز باعث ترس شما می شوند. در اینجا دانستنی های جالب در مورد غول چهار میلیون قطعه ای که شما را بعد از خرید بلیط هواپیما در آرامش به مقصد می رساند، را ذکر کرده ایم. با ما همراه باشید.

فردی در انتظار فرارسیدن ساعت پرواز در حال مطالعه

  • سرعت برخاستن هواپیما 240-280 کیلومتر در ساعت است و V2 (حداقل سرعت پرواز ایمن) نامیده می شود.
  • بال های بزرگ هواپیما بدون آن که در ابتدا از تکه های تثبیت کننده افقی دم استفاده کنند، تقریبا بلا استفاده اند و فقط زمانی که خلبان می خواهد دماغه هواپیما را بلند کرده و گردش هوا را به قسمت پایین هواپیما هدایت کند، بال های بزرگ شروع به ایجاد فشار کافی برای بلند کردن هواپیما در هوا می کنند.
  • انتظار می رود از هر 1.000 ساعت پرواز حداقل یک صاعقه به هواپیما برخورد کند. اما نگران نباشید، خوشبختانه هواپیماها طوری ساخته شده اند که رعد و برق نمی تواند به آنها آسیب برساند.
  • در هواپیما ایمن ترین صندلی وجود ندارد. FAA، هواپیمایی فدرال آمریکا در این باره می گوید که در مورد سقوط هواپیما اختلافات صندلی ها در حداقل می باشد.
  • هواپیما هایی مانند 777 یا A380 دارای اتاق خواب برای خدمه کابین هستند که شبیه به یک جعبه می باشند. این اتاق ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند و برای دو خدمه در پرواز موجود می باشند.
  • بعد از فرود، مردم غالبا خلبان را تحسین می کنند، اگرچه واقعیت این است که باید لاستیک ها تحسین کرد. لاستیک های موجود در هواپیما می توانند 38 تن وزن را به طرز باورنکردنی تحمل کنند. یک مجموعه لاستیک در هر هواپیما می تواند حدود 300 فرود را تحمل کند.

چرخ های هواپیمای در حال فرود

  • در صورت تصادف و ایجاد سانحه، اولین چیزی که به طور خودکار در هواپیما خاموش می شود، برق است و دلیل آن خطر آتش سوزی می باشد. به همین دلیل چراغها همیشه هنگام فرود و تاریکی شب خاموش می شوند، زیرا در شرایط غیرقابل پیش بینی، چشمان مسافر باید به تاریکی عادت کنند.
  • هواپیماهای جدیدتر به گونه ای طراحی شده اند که می توانند برای مدت طولانی تنها با یک موتور پرواز کنند. FAA گواهینامه Boeing 787 Dreamliner را با شماره 330 اعلام کرد که 330 به تعداد دقایقی که 787 می تواند با یک موتور واحد عملکردی در هوا بماند اشاره دارد.
  • هواپیما قادر است بدون موتور پرواز کند که آن را به نسبت سر خوردگی می گویند. 747 قادر است به ازای هر 300 متر کاهش ارتفاع، حدود 3 کیلومتر پرواز کند.
  • فرایند تراکم یا خطوط سفیدی را که در آسمان و در پشت هواپیماها مشاهده می کنیم به دلیل واکنش هوای سرد در جو فوقانی بر روی بخار داغی است که در اثر احتراق سوخت از موتور خارج می شود.
  • هر پنجره در هواپیما سوراخ کوچکی در پایین دارد. این یک ترفند امنیتی برای متعادل کردن فشار بین پانل های پنجره است.
  • هر هواپیما نمی تواند یک حیوان را در خود جای دهد مگر آن که در محفظه مخصوص خود قرار بگیرد و فقط هواپیماهای 747، A320 یا هواپیماهای بزرگتر دارای شرایط حمل و نقل کافی هستند.
  • کلیه پروازها به خدمه ای نیاز دارند که منحصرا توانایی برقراری ارتباط با زبان انگلیسی را داشته باشند.
  • جعبه سیاه در واقع نارنجی است و قابل تخریب می باشد. با این حال، مقاومت آن بسیار بیشتر از نیرویی است که می تواند در هنگام سانحه هوایی اتفاق بیفتد.
  • گرانترین هواپیما در این لحظه یکی از نسخه های A380-800 است و 450 میلیون دلار قیمت دارد.
  • رنگ موجود در هواپیماهایی مانند 747 یا A320 وزنی نزدیک به 180-200 کیلوگرم دارد.
  • آخرین هواپیماها حدود 3 میلیون خط کد برنامه دارند.
  • تعویض شیشه جلوی هواپیمای 747 یا A320 با قاب آن به اندازه 2 فیات 500 (تقریبا 900 میلیون تومان) هزینه دارند.
  • هواپیمای کنکورد بیشتر از خلبان، توسط فضانوردان به پرواز درآمد.

شیشه جلوی هواپیما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۶:۱۸
jibojet jibojet

شیخ خلیفه بن محمد بن خالد آل نهیان رئیس انجمن داوطلبان واجیب، رئیس هیئت امنای بنیاد خیرین و انسان دوستانه، زاید بن سلطان آل نهیان و رئیس شورای ورزش ابوظبی روز گذشته (شانزدهم اکتبر) نمایشگاه بین المللی قایق های تفریحی ابوظبی 2019 را با سرپرستی شیخ نهیان بن زاید آل نهیان افتتاح کردند. این نمایشگاه با حضور حمید ماتار الظاهری مدیرعامل گروه ADNEC و چند مقام ارشد نهادهای مختلف دولتی و خصوصی امارات تا 19 اکتبر ادامه دارد.

حمید ماتار الظاهری اظهار داشت: رشد چشمگیر نمایشگاه بین المللی قایق های تفریحی امارات نتیجه تلاش های پایدار ADNEC برای ارتقاء رویدادهای جدید و تقویت مزیت های رقابتی آنها در سطح منطقه ای و بین المللی است. این موفقیت از افزایش 29 درصدی نمایشگاه، فضایی که امسال به 40 هزار متر مربع رسیده و همچنین رشد 5 درصدی تعداد شرکت ها و غرفه داران که نسبت به نمایشگاه دوره گذشته به 284 غرفه افزایش پیدا کرده است، کاملا مشهود می باشد. محل برگزاری و زیرساخت های این نمایشگاه که می تواند میزبان رویدادهای پیش رو محلی، منطقه ای و بین المللی باشد، از وضعیت رو به رشد امارات به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری پشتیبانی می کند. نمایشگاه قایق های تفریحی 2019 امارات با همکاری چندین نهاد برجسته ملی، مجموعه های وسیعی از ورزشهای آبی و میراث فرهنگی و تفریحی را در خود جای داده است. نمایشگاه قایق های تفریحی 2019 نشانگر علاقه ما برای نمایش میراث غنی دریایی ابوظبی است.

ازدحام بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قایق های تفریحی 2019 در امارات

نمایشگاه قایق های تفریحی 2019 امارات فرصتی بی سابقه برای شرکت های تخصصی بین المللی

سعید آل منصوری، مدیر اجرایی IDEX، گفت: نمایشگاه قایق های تفریحی 2019 امارات به عنوان فرصتی بی سابقه برای شرکت های تخصصی بین المللی و منطقه ای جهت نمایش آخرین محصولات و خدمات خود در صنایع تفریحی دریایی و تجهیزات ماهیگیری در نظر گرفته می شود و بستر تقویت نوآوری و خلاقیت در قایق بادبانی، تفریحات دریایی و صنایع تجهیزات ماهیگیری، تشویق بیشتر کشورها و شرکتها برای شرکت در نسخه فعلی است.
نمایشگاه قایق های تفریحی 2019 امارات برای نشان دادن سطح پیشرفت به دست آمده توسط شرکت های مستقر در امارات متحده عربی در صنعت تفریحی دریایی، غرفه ای را برای میزبانی از شرکت های ملی امارات اختصاص داده است تا آخرین پیشنهادات خود را به نمایش بگذارند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قایق های تفریحی 2019 در امارات

بازدید کنندگان نمایشگاه قایق های تفریحی 2019 امارات در طول سه روز مدت زمان این نمایشگاه می توانند با خرید بلیط هواپیما دبی به این کشور محبوب سفر کرده و یک مجموعه دیدنی از فعالیت های تفریحی دریایی و نمایش هایی که با میهمان نوازی معتبر اماراتی آمیخته شده است را کشف کنند.
این نمایشگاه از ساعت 4 تا 10 شب پذیرای بازدید کنندگان، متخصصان و خانواده ها است. بلیط نمایشگاه قایق های تفریحی 2019 امارات را می توان از طریق وب سایت نمایشگاه بین المللی قایق های تفریحی در امارات یا در ورودی نمایشگاه خریداری کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۸ ، ۱۲:۰۸
jibojet jibojet

روسیه، زمانی بزرگترین و قدرتمندترین عضو اتحاد جماهیر شوروی بود و همچنان یک کشور جذاب برای بازدیدکنندگان و گردشگران است. سواحل عالی نیمه گرمسیری و مناطق سرد زمستانی در شمال این کشور، نشان دهنده تضادهای زیاد در این منطقه می باشند. روسیه در هر نقطه خود جاذبه های بسیاری را در بر گرفته است و آثار تاریخی و منحصر به فرد آن نه تنها در موزه ها بلکه در کلیساها نیز دیده می شوند. برای گشت و گذار حسابی در این کشور ابتدا بهترین جاذبه های گردشگری روسیه را بشناسید و سپس با خرید بلیط هواپیما مسکو به آنجا سفر کرده و بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری روسیه

ولیکی نووگورود، قدیمی ترین شهر شمالی روسیه

ولیکی نووگورود که در قرن دهم تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین شهرها در شمال روسیه است. ولکی نوگورود ادعا می کند که زادگاه روسیه است زیرا ساکنان اولیه آن، از شاهزاده اسکاندیناویایی رووریک برای حاکمیت بر روسیه دعوت کردند و یک سلسله حاکم را ایجاد نمودند که 750 سال به طول انجامید. از دیدنی های برتر این منطقه کلیسای جامع سنت سوفیا و برج بل می باشند که قدیمی ترین جاذبه های گردشگری روسیه نیز هستند. ولیکی نووگورود (Veliky Novgorod) در کنار دریاچه ایلمن واقع شده است و مکان خوبی برای یک گشت و گذار حسابی است.

ولیکی نووگورود روسیه

ایرکوتسک، پایگاه محبوب ترین راه آهن روسیه

ایرکوتسک مرکز پایتخت سیبری شرقی است و با وجود این که دریاچه بایکال که تنها 45 کیلومتر با آن فاصله دارد، بهترین پایگاه برای کشف ساحل غربی دریاچه است. گردشگرانی که از ایرکوتسک تاریخی دیدن می کنند، از زیبایی این مکان بسیار شگفت زده خواهند شد. ایرکوتسک محل درگیری های خونین زیادی بین جناح های روسیه در انقلاب های مختلف بود و همچنین به عنوان محلی برای تبعید روشنفکران، هنرمندان و افراد دیگر بوده است و به همین دلیل می باشد که این شهر پنج دانشگاه را در خود جای داده است. چندین کلیسا، از جمله کلیسای Ascension و موزه های زمین شناسی و تاریخ، ایرکوتسک را خانه می نامند.

خانه های قدیمی و برف در ایرکوتسک روسیه

اسسو، روستایی گرم در هوای سرد

روستای اسسو در منطقه کامچاتکا روسیه، یک منطقه سردسیر با روش های منحصر به فرد و شگفت آور برای گرم ماندن می باشد. چشمه های آب گرم در اسسو به وفور یافت می شوند و حتی خانه های چوبی دیدنی شهر با استفاده از گرمای آب این چشمه ها، گرم می شوند. در این منطقه بهترین سورتمه سواری را در کنار چشمه های آب گرم تجربه کنید. برای دیدن مسابقات سالانه سورتمه  با سگ که بازدید کنندگان را از سراسر جهان به خود جلب می کنند، خود را به اسسو برسانید.

خانه ای پوشیده از برف و بخار رودخانه آب گرم روستای اسسو روسیه

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه چندین شهر خارج از مسکو را به هم پیوسته است که حواس را با هیجان پر می کنند. مناطق روستایی و پر از باغ های گیلاس، کلبه های زیبا و کلیساهای معروف که حاوی قدیمی ترین هنر این کشور هستند، این منطقه را به مکانی ویژه برای گردش تبدیل می کند. روش سنتی برای دیدن شهرها باعث می شود که یک حلقه خلاف جهت عقربه های ساعت در مسکو شروع و پایان یابد. ولادیمیر، سوسدال، کاستروما، یاروسلاو، روستوف ولکی، پرزلاو - زالسکی و سرجیف پوزاد در حلقه طلایی روسیه قرار دارند. کلیساهای سنگی سفید، صومعه ها و قلعه ها فقط بعضی از دیدنی های شهرهای موجود در این حلقه هستند.

بخشی از حلقه طلایی روسیه

سوچی، میزبان انواع مسابقات مهم روسیه و دنیا

سوچی در دریای سیاه یک مکان تفریحی و ورزشی زمستانی است. علی رغم برف زمستانی، سوچی آب و هوای نیمه گرمسیری و سواحل بسیار خوبی را به گردشگران ارائه می دهد و آن را به عنوان بخش اصلی رودخانه روسیه تبدیل می کند. شهر توچال فضای تابستانی عالی (و همچنین زمستانی) را برای روسها رقم می زند. قدم زدن در سواحل سوچی تجربه ای دلپذیر برای شما خواهد بود. سوچی همچنین محل شمالی ترین مزارع چای منطقه می باشد.

بخشی از منطقه سوچی روسیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۷:۵۸
jibojet jibojet

فرهنگ غذایی خیابانی بانکوک به خودی خود یکی از جاذبه گردشگری تایلند به حساب می آید. تقریبا در هر گوشه از خیابان های بانکوک سرآشپزهای استادکار، غذاهای تازه و سفارش داده شده را با ادویه ها و با طعم های منحصر به فرد طبخ کرده و به فروش می رسانند. گزینه های زیادی برای خوردن وجود دارد و غیرممکن است بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید. برای راحتی در انتخاب یک غذای عالی و چشیدن طعم بی نظیرترین غذاهای خیابانی تایلند، با ما همراه باشید.

غذای خیابانی تایلندی

پدتای، اولین غذای خیابانی محبوب تایلندی

غذای خیابانی پدتای، نودل سرخ شده می باشد که حتما شناخته شده ترین غذای تایلندی در جهان است، تقریبا حدود 60 سال پیش به دلیل کمبود برنج در کشور، به پادشاهی معرفی شد. پدتای امروزه، تقریبا در هر گوشه از خیابان های بانکوک یافت می شود.

غرفه های طبخ غذاهای خیابانی تایلندی در حال آماده کردن غذای خیابانی تایلندی پدتای

هوی تود چاولی

هوی تود چاولی فقط یک غذای معمولی در فهرست غذاهای خیابانی بانکوک نیست، بلکه در بین گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما بانکوک به این شهر سفر می کنند و نمایشگاه های غذایی به نمایش گذاشته می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است. پد تایلندی کلاسیک و املت صدف بیشتر به سبک سنگاپوری تهیه می شوند.

غذای تایلندی هوی تود چاولی

سام تام جایسو

سالاد پاپایا سام تام جایسو در میان محلی های تایلند که به خوردن غذاهای تند تایلندی علاقه دارند، بسیار معتبر و محبوب است. آشپزهای تایلندی با توجه به سلیقه ها و ترجیحات، انواع مختلفی از این غذا را ایجاد می کنند که گاهی اوقات خرچنگ و حلزون نیز به آن افزوده می شود.

یک بشقاب سالاد تایلندی سام تام جایسو

غذای خیابانی تانگ سای ای سارن

غذای خیابانی تانگ سای ای سارن غذایی است که بین گردشگران بسیار محبوب می باشد. کارکنان دوست داشتنی غرفه غذاهای خیابانی، غذاهای شما را به همان اندازه تند می کنند که بتوانید از پس آن برآیید. وجود انواع سام تام به روی هر میز به همراه تانگ سای ای سارن یک امر ضروری است. از دیگر موارد محبوبی که همراه آن سرو می شود می توان به ماهی های لذیذ رودخانه های تایلند اشاره کرد. برای خوشمزه تر بودن غذا، کاسه میگوها را امتحان کنید.

غذای تایلندی تانگ سای ای سارن

گو آنگ کائو مان گای

گو آنگ کائو مان گای یا برنج مرغ به سبک تایلندی، یک غذای تند و تیز می باشد که از غذاهای ساده و خوش طعم و همچنین محبوب تایلندی است.

غذای تایلندی گو آنگ کائو مان گای، مرغ تایلندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۸ ، ۱۶:۰۳
jibojet jibojet

از زمانی که جهان بیش از 700 سال پیش چین را با نوشته های ماجراجوی بزرگ مارکو پولو کشف کرد، این کشور بزرگ آسیایی بین جهانیان محبوبیت زیادی پیدا کرد. حتی الان، پس از چندین دهه رشد اقتصادی، چین هیچ یک از جذابیت های خود را از دست نداده است. در این مطلب برخی از بهترین جاذبه های گردشگری شگفت انگیزترین کشور دنیا را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

شهر ممنوعه بهترین جاذبه گردشگری چین

دریاچه غرب (هانگژو) Hangzhou

تعداد کمی از شهرهای چین می توانند مثل مکانهای باشکوه تاریخی و معابد باستانی شهر هانگژو (هانگچو)، مرکز استان ژجیانگ در جنوبی ترین نقطه چین، مشهور باشند. بخش اعظم این مجموعه بزرگ در اطراف دریاچه دوست داشتنی غرب، یک قطعه شش کیلومتری پر از آب در قلب شهر قدیمی جمع شده و با تپه های بیشمار، بتکده ها و معابد احاطه شده است. بخشی از گردش در چین پس از خرید بلیط هواپیما پکن و رفتن به این شهر زیبا، در بسیاری از پل های قدیمی و زیبای دریاچه است که یکی از بهترین آن ها پل شکسته دوانقیااو می باشد که مسیر بایوس را با ساحل پیوند می دهد. حتما با یکی از قایق های تفریحی کوچک که در آنجا مستقر هستند به گشت و گذار در دریاچه بروید و در صورت داشتن زمان کافی خود را به نمایش فواره و موسیقی که هر شب برگزار می شود، برسانید.

آلاچیق زیبا در وسط دریاچه غرب چین

کاخ پوتالا چین، تبت

یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری چین کاخ باشکوه پوتالا در شهر لهاسای تبت است. این بنا به عنوان یک قلعه و برای اقامت دالایی لاما ساخته شده است. پوتالا برای قرن ها مرکز قدرت سیاسی و مذهبی چین بوده و شامل بسیاری از مهمترین گنجینه های دینی است. اولین بنای کاخ پوتالا یعنی کاخ سرخ، در قرن 17 ساخته شد و حاوی مهمترین زیارتگاههای این مجموعه در تالار انترو است که دیوارهای آن پوشیده از نقاشی های زیبای دیواری می باشد و صحنه هایی از زندگی دالایی لاماس و تبت را به تصویر می کشد. ساخت کاخ سفید نیز در این مجموعه که به همین اندازه چشمگیر است، در سال 1648 به پایان رسید و شامل اتاق های خواب، مطالعات و اتاقهای پذیرایی است که از سال 1959 هنگامی که دالای لاما از تبت گریخت، به صورت دست نخورده باقیمانده اند. در حالی که در لهاسا هستید، حتما از باغهای زیبا و فوق العاده بازدید کنید. این باغ های 90 هکتاری که بخشی از اقامتگاه تابستانی دالای لاما هستند، در دهه 1840 ساخته شده و همه چیز را از کاخ های بزرگ و غرفه ها گرفته تا دریاچه های دلپذیر دربر می گیرند.

کاخ پوتالا چین

پایگاه تحقیقاتی چنگدو، پرورشگاه غول های دوست داشتنی

هیچ گردشگری در چین بدون تجربه دیدن پانداها کامل نخواهد بود. در حالی که باغ وحش های برتر کشور دارای بسیاری از نمونه های خوب این موجودات جذاب هستند، بهترین مکان برای دیدن آنها در نزدیکی زیستگاه طبیعی شان و پایگاه تحقیقاتی عالی پرورش پانداهای چنگدو واقع در استان سیچوان است. شما در اینجا این فرصت را دارید که تماشای بیش از 80 پاندا که در حال انجام کارهای روزمره خود مثل غذا گرفتن تا بازی در یک مکان بزرگ هستند، را تجربه کنید. علاوه بر از نزدیک دیدن این حیوانات بانمک، از بسیاری از نمایشگاه های دائمی در مورد آنها چیزهای زیادی می آموزید و جزئیات مربوط به تلاشهای رایج در زمینه حفاظت از آینده آنها را فرا می گیرید.

هشت پاندا در پارک پرورش پاندای چنگدو چین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۴:۴۹
jibojet jibojet

همه ی آنچه که یک گردشگر از مقصد خود انتظار دارد، بعد از خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به ترکیه با آن مواجه خواهد شد. در این جا برخی از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه که آرامشی بی پایان را برای شما به ارمغان می آورند، معرفی کرده ایم.

جاذبه های گردشگری ترکیه

سواحل رویایی پاتارا ترکیه

با وجود چندین خط ساحلی مدیترانه ای در ترکیه ساحل های زیادی برای هر نوع سلیقه گردشگری وجود دارد. اما پاتارا از جمله بهترین سواحل زیبای ترکیه است و با سایر ساحل های زیبای این کشور متفاوت است. این ساحل به طول 18 کیلومتر فضای ساحلی زیبایی را ارائه می دهد، بنابراین حتی در اوج تابستان هم می توانید یک مکان آرام و دور از شلوغی جمعیت را در این ساحل پیدا کنید. هنگامی که آرامش با آفتاب، ماسه بازی و شنا را تجربه کردید، در پشت تپه های ماسه ای گشت و گذار کنید. از فتحیه می توانید به راحتی به پاتارا برسید.

سواحل رویایی پاتارا ترکیه

شهر زیبای سفران بلو

شهر زیبای سفران بلو با حفظ بهترین معماری عثمانی در ترکیه، مکانی زیبا و پراز کوچه های باریک است. این شهر با عمارتهای چوبی پر شده که در گذشته خانه بازرگانان ثروتمند بوده اند و در حال حاضر به هتل ها و رستوران های بوتیکی تبدیل شده اند. در این شهر واقعا سرگرمی های کمی وجود دارد اما درعوض جایی است که بتوانید به راحتی در خیابانهای آن قدم بزنید و جو جهان قدیمی را احساس کنید. سفرانبلو همچنین به خاطر شیرینی و صنایع دستی سنتی اش بسیار معروف و شناخته شده است.

خانه های زیبا و قدیمی شهر زیبای سفران بلو ترکیه

اولودنیز، مروارید ترکیه (ülüdeniz)

آب فیروزه ای زیبا و جنگلهای سرسبز در زیر صخره ها، به ساحل ماسه ای سفید جان می دهند. اگر ساحل خیلی شلوغ می شود، وقت آن رسیده است که به آسمان بروید و دیدن منظره هوایی خیره کننده ای را با پاراگلایدر در اولودنیز تجربه کنید.

پاراگلایدر سواری بر فراز اولودنیز ترکیه

چشمه های آب گرم پاموکاله

یکی از مشهورترین شگفتی های طبیعی ترکیه، تراس های سنگی سفید پاموکاله می باشند. اگرچه این سنگ های شگفت انگیز خود از بهترین زیبایی های ترکیه هستند، اما ویرانه های وسیع و شگرف رومی هیراپولیس، یک شهر باستانی حیرت آور، در بالای این تپه قرار دارد و دلیل دیگری برای بازدید از آن ارائه می دهد.

چشمه های آب گرم پاموکاله ترکیه با سنگ های سفید و آب آبی فیروزه ای

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی، شما را به دنیای خارق العاده و شگفت انگیز سلاطین و کاملا فراتر از تصور سوق می دهد. از اینجا بود که سلاطین دوره عثمانی امپراتوری ای را بنا کردند که به اروپا و همچنین از طریق خاورمیانه به آفریقا گسترش یابد. فضای داخلی کاخ توپکاپی، با کاشی کاری بسیار زیبا و دکوراسیون پر زرق و برق، آثار فراموش نشدنی را در پایگاه قدرت عثمانی به وجود می آورد. باغهای اطراف، زمانی تنها مخصوص دربار سلطنتی بودند، اما اکنون ورود به آن ها برای عموم آزاد است.

کاخ توپکاپی ترکیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۸ ، ۱۶:۱۱
jibojet jibojet

پیشنهادات فوق جذابی برای گردش در دبی وجود دارند، اما بهترین مکان های گردشگری دبی را کمتر کسانی می شناسند. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری دبی با ما همراه باشید.

برج العرب دبی

آکواریوم تالار گمشده در دبی

اگر آتلانتیس چیزی است که شما را مجذوب خود می کند، مطمئنا عاشق آکواریوم تالار گمشده دبی نیز هستید. کل این مکان با تعدادی تونل و تورفتگی پوشیده شده است و این تجربه را برای شما شگفت انگیزتر می کند. دیدن زندگی زیر دریایی که در آکواریوم تالار گمشده به نمایش گذاشته می شود یک تجربه بسیار شگفت انگیز از تفریح در دبی است و شما را به اوج مسحور می کند.
زمان بندی: 10:00 صبح تا 10:00 شب
مکان: آتلانتیس، نخل دبی - امارات متحده عربی

گردشگران در حال بازدید از آکواریوم تالار گمشده دبی

خیابان آلسرکال، مرکز گالری های هنری

خیابان آلسرکال قطب گالری هنر معاصر است. این خیابان میزبان نمایشگاه ها، گفتگوها، میزگردها، نمایش فیلم، حراج های مجموعه جوان و جشنواره های مستقر در جامعه است. این مکان ترکیبی از مشاغل صنعتی و فضاهای خلاق برای هنرمندان محلی و بین المللی می باشد.
مکان: Street 8, Al Quoz 1, Dubai, United Arab Emirates
زمان فعالیت: 10:00 صبح تا 07:00 شب (به جز جمعه ها)

نشست هنرمندان در آلسرکال دبی

برج های امارات

برج های امارات شامل هتل برج امارات و هتل برج جمیرا است. برج جمیرا حدود سیزده کلوپ شبانه و رستوران های غذاخوری بی نظیری دارد. مکان چشمگیر و قابل توجه برج های امارات برج دهلیز است که یکی از بهترین مکان ها برای تجارت در دبی می باشد. بازدید از برج های امارات باید در 7 روز از برنامه سفر شما قرار بگیرد تا بتوانید از بهترین مکان های آن بازدید کنید.
مکان: خیابان شیخ زاید، دبی، امارات متحده عربی

برج های امارات دبی

کمپینگ کویری لوکس در راجستان

دبی مکان های شگفت انگیزی برای کمپینگ صحرا دارد. برخی از فعالیتهایی که می توان در حین کمپینگ از آن استفاده کرد، موتور چهارچرخ سواری، شتر سواری و شن بازی می باشند. بهترین زمان برای لذت بردن از کمپینگ در اواسط آبان تا اوایل اسفند است. بهترین مکان های کمپینگ کویری در دبی، کوهپایه هاجر، ام الکووین، صحرای رس الخیمه، خساب فلات آل صیاح و جبل شمس می باشند.

چادرهای کمپینگ کویری در غروب آفتاب دبی

خلیج دلفین دبی

خلیج دلفین یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری دبی است. اگر شما هم از آن دسته افراد ماجراجو هستید و می خواهید در اینجا اوقات خوبی را سپری کنید، با خرید بلیط هواپیما دبی از این مکان شگفت انگیز بازدید کنید. در اینجا فرصتی برای یادگیری همه چیز وجود دارد و بدون توجه به تجربه ای که به عنوان شناگر دارید، با دلفین ها شنا کنید.
مکان: آتلانتیس، نخل، خیابان هلال

خانواده ای در حال بازی با دلفین در خلیج دلفین دبیپ

از بهترین مراکز خرید وسایل آشپزخانه دبی بازدید کنید

در بازار اسپایس سوک دبی، طیف گسترده ای از ادویه جات و ترشی جات، گیاهان دارویی، مواد بخور دادن و محصولات دارویی سنتی را می توانید تهیه کنید. این مکان بی نظیر برای انتخاب بهترین آجیل ها، روغن و زعفران نیز می باشد. در میان غرفه های مختلف بگردید و از رنگ متفاوت ادویه ها لذت ببرید. همچنین می توانید بسیاری از سلیقه های جدید و ادویه های خوش رنگ و طعم را در Spice Souk دبی بیابید.

بسته ادویه های مختلف در بازار ادویه اسپایس سوک دبی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۳:۲۴
jibojet jibojet

تایلند یکی از کشورهایی است که چندین سلیقه گردشگری را چه با خرید بلیط هواپیما بانکوک و چه با استفاده از تورهای دیگر، به خود جذب می کند. این کشور در طی سالیان گذشته به تعداد طرفداران خود افزوده و همه را مجذوب خود کرده است. در کشور تایلند جاذبه های گردشگری بسیاری خودنمایی می کنند، اما دو عدد از این جاذبه ها درصد بیشتری از محبوبیت گردشگران را به خود جلب کرده اند. برای آشنایی با این دو جاذبه با ما همراه باشید.

قایق چوبی در ساحل سفید کرابی تایلند

بازارهای شناور بانکوک

بازدید از یکی از بازارهای شناور روشی جالب برای انجام برخی از خریدها و غذا خوردن در ضمن حمایت از فروشندگان محلی و مشاهده تجارت محلی در تایلند است. به نظر می رسد برخی بیشتر از این که این بازار جزئی از زندگی روزانه محلی تایلندی ها باشد، بیشتر به جمعیت توریستی اهمیت می دهند. در این میان برخی دیگر وجود دارند که تجربه سفر خوب و معتبری را برای آنها رقم می زنند. برای بازدید از یک بازار شناور باید زود بیدار شوید، زیرا فروشندگان اول صبح با کالاهای خود، میوه های تازه، سبزیجات، ادویه جات ترشی جات و غذاهای خوشمزه در قایق های چوبی بلند خود می نشینند و به فروش آن ها می پردازند. چندین بازار شناور در نزدیکی بانکوک، آمفوا و دامنو سادوک وجود دارد که از محبوب ترین بازارهای شناور بانکوک هستند. برای بازدید از این بازار هم می توانید به تنهایی به آنجا را بروید و هم به یک تور با راهنما بپیوندید، که شامل بازدید از خانه ها و مغازه های محلی نیز می شود.

دو قایق چوبی پرد از میوه در بازار شناور بانکوک

جزایر کوه فی فی تایلند

جزایر فی فی در کرابی، به خاطر سواحل زیبایی که دارد، یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی تایلند است. سفرهای روزانه ای به این جزایر برای بازدید و تفریحی بی نظیر موجود می باشد. یکی از جالب ترین نکات مورد توجه، حیواناتی این منطقه است که این جزیره را به جزیره میمون ها تبدیل کرده و در آن شما به صورت واقعی با میمون ها چهره به چهره می شوید. می توانید راهنمایی استخدام کنید تا شما را با قایق چوبی کوچک به گردش ببرد یا خودتان یک کایاک را اجاره کند. همچنین فروشگاه های کوچکی وجود دارد که می توانید میان وعده ها و میوه های خوشمزه را از آن ها خریداری کنید. اما حتما آن ها را به کوله یا کیف خود آویزان کنید. اگر میوه و غذاهایتان را بدون مراقبت نگه دارید، میمونها بی رحمانه آن ها را به سرقت برده و جلوی چشمتان می خورند. ساحل لانگ بیچ یکی دیگر از نقاط خوب این جزیره است. این یک مکان متروکه نیست، اما برای تماشای غروب خورشید بسیار عالی است. اپراتورهای تور هایی که به اینجا می آیند، پیشنهادات و تورهایی را برای غواصی و همچنین گشت و گذار و رفتن به خلیج مایا را ارائه می دهند. از آنجا که کوه فی فی گردشگران زیادی را به خود جلب می کند، مهمانخانه ها، رستوران ها و بازارهایی در آنجا بازگشایی شده اند.

جزیره کوه فی فی در تایلند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۸ ، ۰۹:۳۴
jibojet jibojet