جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

گلیم؛ یادگاری از مشهد و اهواز

اهواز

اهواز از کلان شهرهای ایران است که مرکز استان خوزستان نیز محسوب می شود. اهواز یکی از شهر های صنعتی مهم ایران است و از نظر جمعیت در رده هفتم بین شهرهای پر جمعیت ایران قرار دارد و در قسمت جلگه ای خوزستان شکل گرفته که ارتفاع آن 12 متر از سطح دریا می باشد. شهر اهواز دارای مساحتی بالغ بر 18650 هکتار است که این شهر را سومین شهر ایران از نظر مساحت کرده است. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب (بزرگترین تولیدکننده نفت ایران) در اهواز قرار دارد. شرکت ملی حفاری ایران (بزرگترین شرکت حفاری کشور) نیز واقع در اهواز می باشد. همچنین بعضی از بزرگترین کارخانه های مادر ایران، در اهواز هستند. عبور پر آب ترین رودخانه ایران، رود کارون، از اهواز صورت می گیرد و این باعث شده که این شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند. اهواز یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران به انتخاب مسافران ایرانی و حتی از سرتاسر دنیا نامیده شده است. اهواز شهر صنعتی است و بسیاری برای کار و فعالیت های روزانه به این شهر سفر می کنند، اگر شما نیز قصد سفر به اهواز را دارید با خرید بلیط هواپیما چارتر اهواز سفری پر از آرامش و عالی را تجربه کنید.

گلیم بافی در اهواز

گلیم بافی یکی از با ارزش ترین صنایع دستی اهواز می باشد که اکثرا به دست زنان و دختران روستایی و عشایر این منطقه بافته می‌شود. گلیم نیز مثل قالی به وسیله دار بافته می‌شود و تفاوت آن با فرش یا قالی این است که به آن زیرانداز بدون پرز نیز می گویند. گلیم در هر منطقه خصوصیات مربوط به خود را دارد. گلیمی روستاییان عرب نشین اهواز می بافند دارای تار و پود پشمی است و رنگی که در بافت آن‌ها استفاده می شود سبز، نارنجی، صورتی، قرمز، سرمه‌ای، سفید و آبی می باشد. علاوه بر این نیز طرح هایی که در آن‌ها استفاده می شود هندسی و از ذهن الهام گرفته می شود. گلیم هفتکل یکی از معروف ترین گلیم های بافته شده در استان خوزستان می باشد.

مشهد

مشهد کلانشهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی می باشد. مشهد در زمان افشاریان، به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده است. مشهد دارای 351 کیلومتر مربع مساحت است که دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران محسوب می شود. مشهد به علت وجود حرم مطهر "علی بن موسی الرضا" هشتمین امام مذهب شیعه، هر سال بیشتر از 27 میلیون زائر و گردشگر از داخل کشور، و بیش از 2 میلیون زائر از خارج کشور را در خود جای می دهد. مشهد در نواحی اطراف کشف رود و در دشت مشهد که بین کوه های هزار مسجد و بینالود می باشد بنا شده است. بیشترین ارتفاع مشهد 1150 متر و کم ارتفاع ترین نقطه آن 950 متر می باشد. نام مشهد به معنی محل شهود و محل شهادت است. سفر به شهر مشهد برای کسانی که علاقه مند به آرامش و سفرهای زیارتی هستند، بسیار مناسب خواهد بود، و می توانند به راحتی به سایت جیبوجت مراجعه کرده و با اطلاع از قیمت بلیط هواپیما مشهد و خرید آن به این شهر دوست داشتنی و معنوی عظیمت کنند. این را نیز در نظر داشته باشید که سفر به مشهد برای هر قشری با هر بودجه ای می تواند سفری عالی و به یاد ماندنی باشد.

گلیم بافی در مشهد

هنر گلیم بافی پیشینه ای به دوران تاریخی و قبل از اسلام دارد، ولی در زمان اسلام هنر و سلیقه کویرنشینان، روستاییان و بومیان باعث به وجود آمدن خلاقیت های هنری و شکوفایی آن با برگرفتن از طبیعت اطراف بود. امروزه زنان روستایی پاره ای از زمان زندگی روزمره خود را به بافت گلیم می گذرانند. گلیم ها دارای نقش های پر تنوع حیوانی و طراح های هنری هستند که از انواع آن می‌توان گلیم سوماک و گلیم سوزنی می باشند.

سفر کردن به دو شهر زیبا و همینطور دوست داشتنی اهواز و مشهد نیازمند تمهیداتی است که سفر شما را بسیار راحت و لذت بخش می کند. تهیه بلیط هواپیما از جمله این اقدامات می باشد که مجموعه جیبوجت رفع این نیاز شما را بسیار ساده کرده است.به سایت جیبوجت مراجعه و با رزرو بلیط هواپیما نیمی از اقدامات سفر خود را انجام داده و با آرامش به بقیه کارها برای سفر خود رسیدگی کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۲
jibojet jibojet

سفر در بطن جزیره های کیش و قشم

کیش

جزیره بی نظیر کیش یکی از جزیره های خلیج نیلگون فارس است و از بخش های بندر لنگه می باشد، که از جاهای دیدنی استان هرمزگان به محسوب می شود. نام کیش در قدیم "قیس" بوده است. جزیره بیضی شکل و 15.45 کیلومتری کیش در 12 کیلومتری ناحیه شیبکوه قرار گرفته است. بلندترین نقطه جزیره کیش حدوداً 35 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. در کیش رودخانه دائمی وجود ندارد و تعداد بسیاری منابع آب شیرین را در خود جای داده است. جزیره کیش تا تهران 1052 کیلومتر، بندر عباس 250 کیلومتر، بندرلنگه 90 کیلومتر و تا جزیره هندورابی 28 کیلومتر فاصله دارد. کیش جزء 4 منطقه ای در دنیا است که بعنوان دارا بودن بیشترین درصد اکسیژن خالص معرفی شده اند. شما نیز می توانید با رزرو بلیط هواپیما کیش به این جزیره زیبا سفر کرده زیرا سفر به کیش برای هر قشر و با هر بودجه ای می تواند سفر خوبی باشد.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز واقع در جزیره کیش یکی از مکان های گردشگری تاریخ این جزیره است که قدمتی حدود ۲۵۰۰ سال دارد. شهر زیر زمینی کاریز نمونه ای از هنر معماران ایرانی در زمان قدیم بوده است. ویژگی های منحصر به فردی که این ساختار زیرزمینی دارد، مرجانی بودن، جریان آب شیرین، هوای خنک در زیر زمین و سقف مرجانی مملو از فسیل های با قدمت بسیار بالا، هستند و این مکان را جزء مهم ترین جاذبه های ایران و حتی جهان قرار می دهد. شهر زیر زمینی کاریز در ابتدا دو رشته است که از دو طرف جزیره، ناحیه صفین و باغو سرچشمه می گیرند. این دو رشته بعد از پیمودن مسیری مشخص به محل فعلی شهر زیرزمینی کیش می رسند و در آنجا به سه رشته تبدیل می گردند. آب بعد از آنجا یک رشته می شود و انتهای آن به شهر قدیمی حریره می رسد. در آخر مسیر بازدیدی از کاریز، جزیره کیش قابل مشاهده می باشد. ۲۷۴ حلقه چاه نیز برای برداشتن آب در طول راه گذر آب، دیده می شود که ۷۴ چاه از آن ها در مجموعه شهر زیر زمینی کاریز کیش وجود دارد. بودن این تعداد چاه در مسیر یک قنات، نشان دهنده این است که در این کاریز، آب هم به شکل ساکن  وجود داشته و هم به سمت مظهر کاریز در جریان بوده است. اگر در زمان رفتن به این مکان زیبا و شگفت انگیز به سقف کاریز بنگرید، یکی از چاه ها را که در لایه مرجانی و به ضخامت هفت متر ایجاد شده و فرمی مخروطی دارد، را می بینید.

قشم

جزیره قشم یکی از جزیره های استان هرمزگان است که لقب بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز را دارد. قشم در این چند دهه گذشته به یکی از مکان های اصلی توریستی ایران تبدیل شده است. کم فاصله ترین بندر ایران به جزیره قشم، بندرعباس است. قشم دارای 1491 کیلومتر مربع مساحت است که در مقابل دومین جزیره خلیج فارس که بحرین است، 2.5 برابر می باشد. زبان اصلی اهالی قشم، فارسی است که با گویش بندری صحبت می کنند. جزیره قشم متعلق به دوره ساسانیان است. ساحل های قشم، شنی، ماسه ای و صخره ای می باشند و با خرید بلیط هواپیما قشم می توانید به آن جا سفر کرده و از ساحل ها و جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید.

غار خربس قشم

قدمت غار خربس به زمان مادها می‌رسد و ادامه چین خوردگی های رشته کوه های زاگرس می باشد، خربس معماری عجیب و غیرقابل درکی دارد و دور تا دور آن را تپه‌ی های مرجانی کوتاه و بلند احاطه کرده است. ساختار خربس شبیه به دخمه های آذربایجان، کردستان، لرستان، بوشهر، اهواز و شوشتر هستند. دیواره های صخره ای غار خربس ۲۰ الی ۳۰ متر ارتفاع دارند و با گذشت زمان و در پی پائین آمدن آب دریا، به شکل کوه با حفره هایی تو در تو در آمده است. مردم نیز با گذشت زمان و با کنده کاری هایی که روی آن انجام داده اند، شکل خاصی برای خربس به وجود آورده اند.

ورودی غار خربس دارای ۹ روزنه است که پشت این روزنه ها یک تالار وجود دارد. در این تالار دو طاقچه ی کوچک جاچراغی ساخته شده است. در داخل غار تالار، دهلیز، اتاق، چشمه و روزنه های متعددی موجود است که به هم متصل هستند. این اتاق ها و تالارها حدودا ابعادی ۴*۵.۵ متری دارند. در پایین دهانه‌ی غار برکه ای وجود دارد که از آن جهت نگهداری آب باران استفاده می‌شود و در روزهای بارانی سال پرآب است.

 

برای بازدید و دیدن جزیره های زیبای کیش و قشم به سایت جیبوجت مراجعه کرده و با تهیه بلیط هواپیما با بهترین پرواز ها به این مکان ها سفر و از جاذبه های کیش و قشم شگفت زده شوید و سفری خاطره انگیز داشته باشید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۴۰
jibojet jibojet

پارک های تفریحی از پکن تا پوکت

پکن

پکن پایتخت جمهوری خلق چین و جزء پرجمعیت ترین شهرهای جهان می باشد. شهر پکن در سال ۲۰۱۴ بیشتر از ۲۱٬۵۱۶٬۰۰۰ میلیون نفر سکنه داشته‌ است و به همین دلیل رتبه دوم جمعیت در چین را بعد از شانگهای دارد و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور چین است. همچنین فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان از نظر تردد مسافران می باشد. پکن تاریخی حدود سه هزار ساله دارد و در هشت قرن اخیر و در بیشتر دوره ها پایتخت کشور چین بوده ‌است. پکن در المپیک ۲۰۰۸ میزبان بوده و منتخب برپایی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هم می باشد و نخستین شهری است که هم المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی را میزبانی و برگذار خواهد کرد. پکن دارنده بناهای تاریخی ۵۰۰۰ ساله از گذشتگان خود است، به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما چارتر پکن به آنجا عظیمت می کنند. لازم به ذکر است که المپیک ۲۰۰۸ هم ایفای نقش پر رنگی در شناساندن پکن به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین شهرهای جذب کننده توریست و تبدیل کردن آن به شهری بین المللی داشته است.

 

پارک شیجینگشان Shijingshan  پکن

پارک شیجینگشان Shijingshan  در شهر پکن کشور چین اولین و کهن ترین پارک در شهر پکن است که در سال پذیرای بسیاری از توریستها و مسافران تور های چین می باشد و از جاذبه های مهم توریستی پکن است. پارک شیجینگشان بسیار وسیع و دارای قسمت های مختلفی است که هر قسمت طراحی و زیبایی منحصر بفرد خود را دارد. پارک شیجینگشان  سال 1986 میلادی در  پکن تاسیس و از آن زمان تا امروز دائماً در حال گسترش می باشد. قسمت های قدیمی شیجینگشان در بخش غربی این مکان است که می شود از آن بازدید کرد. استفاده از خط یک متروی پکن ساده ترین راه دسترسی پیشنهادی جیبوجت به مسافران تور چین می باشد.

پوکت

پوکت یکی از  بهترین و زیباترین جزیره ها در تایلند و در جنوب غربی این کشور است. پوکت 543 کیلومتر مربع مساحت دارد و بر اساس آمار سرشماری نهایی که در این شهر در سال 2015 صورت گرفته جمعیتی بالغ بر 386/605 نفر را در خود گنجانده است. زبان رسمی پوکتی ها تایلندی است. واحد پول رایج پوکت نیز بات است. طبق این مسئله که هر ساله توریست های بیشماری از سراسر جهان به پوکت سفر می کنند، آوازه ی آن در کل دنیا پیچیده است و پوکت را بین گردشگران تور پوکت به جزیره ی بهشتی معروف کرده است. پوکت نیز هم اندازه‌ای بانکوک و پاتایا بین توریست ها محبوبیت زیادی دارد و توجه همه را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. بسیاری از گردشگران با رزرو بلیط هواپیما پوکت و سفر به این شهر زیبا، به دنبال سواحل و اقامتگاه های جزیره ای زیبای آن هستند. با وجود این همه زیبایی، این جزیره گران ترین شهر کشور تایلند محسوب می شود. صددرصد گزینه های کم هزینه تری هم وجود دارد، ولی اقامتگاه های پر زرق و برق آن در مقابل هر نقطه دیگر جنوب شرقی آسیا، پر هزینه هستند.

پارک تفریحی فانتاسی پوکت

پارک تفریحی فانتاسی پوکت بیشتر از ۵۶۰ هزار متر مربع مساحت دارد و دارای بازی ها و سرگرمی های زیاد و متنوع و فروشگاه های صنایع دستی است. در سفر به پوکت و رفتن به پارک تفریحی فانتاسی حتما رستوران های بسیار بزرگ تایلندی به همراه غذاهای بین المللی آن را فراموش نکنید. در پارک تفریحی فانتاسی پوکت اجرای بسیار زیبای فیل ها در کاخرا توجه شما را به خود جلب می کند و شما می توانید به آن ها نزدیک شوید و شبی پر از خاطره های زیبا و تاثیر گذار را در سفر به پوکت از خود به یادگار بگذارید. پارک فانتاسی معماری جالب و ساختمانی بی نظیر دارد.این امر باعث شده جزء یکی از بهترین جاذبه های توریستی پوکت شود. نمایش راس ساعت ۲۰:۳۰ آغاز و درب های آنجا به روی میهمانان و توریست ها باز می شود.

 

پارک های تفریحی در سراسر جهان بی شمارند و در سفر به هر کجای دنیا و رفتن به پارک تفریحی آن شهر لحظات بسیار خاطره انگیزی برای شما رقم زده خواهد شد. شما می توانید از طریق مراجعه به سایت جیبوجت، با بهترین جستجوی پرواز ها مواجه شوید و با خرید بلیط هواپیما به کشورهای بی نظیر مورد نظرتان سفر کرده و از سفر خود لذت ببرید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۴
jibojet jibojet

غذاهای مشترک ترکیه و آذربایجان با ایران

بدروم

بدروم دیار آب های ناتمام است، شهری است که تا چشم کار می ‌کند نور و آب دنیای دیگری خارق العاده ای را به وجود آورده است. شهری ساحلی واقع در جنوب غرب ترکیه که در مجاورت دریای اژه موقعیت توریستی عالی را پیدا کرده است.  واژه «بدروم» به معنای پایین است و به خاطر اینکه این شهر در پائین دست ترکیه واقع شده است به این اسم نامگذاری شده است. در مسافرت به بدروم انتظار سفری متفاوت به ترکیه را داشته باشید، شهری با منازل سفید ساخته شده در کنار هم با کوچه‌ هایی که انتهای آن ها به دریا می ‌رسد. برای سفر به این شهر زیبا و شگفت انگیز به سایت جیبوجت مراجعه و با اطلاع از قیمت بلیط هواپیما بدروم و تهیه آن سفر بی نظیری را آغاز کنید.

غذاهای بدروم ترکیه

کشور ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است و اشتراکات فرهنگی و غذایی بسیاری با ایران دارد؛ به همین دلیل است که در سفر به کشور ترکیه از لحاظ غذا و خوراک هیچگونه نگرانی ای وجود ندارد و بیشتر غذاهای کشور ترکیه از نظر ما نیز خوشمزه و لذیذ می باشند. ترکیه غذا های متنوعی دارد و البته که شهرهای مختلف ترکیه غذاهای مخصوص به خود را دارند. بعضی از لذیذترین غذاهای ترکیه محبوبیت و معروفیت بیشتری پیدا کرده اند. اگر قصد سفر به ترکیه و شهرهایی مثل بدروم، استانبول، آنتالیا و کوش آداسی را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما وقت زیادی را برای تجربه کردن غذاهای خوشمزه ترکی بگذارید و این تجربه شکم گردی بی نظیر را از دست ندهید. در ترکیه و شهر بدروم یک نوع غذا به اسم دونر کباب یا کباب ترکی در رستوران ها عرضه می شود که طعم بی نظیر این غذا نیز در رستوران های ایران هم قابل چشیدن است و دونر کباب را می توان یک غذای مشترک بین ایران و ترکیه دانست.

باکو

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر کشور آذربایجان است. باکو در ساحل غربی دریای خزر و در شبه جزیره آب شوران واقع شده است و یکی از نواحی نفت خیز جهان به حساب می آید. شهر باکو از لحاظ جمعیت، پرجمعیت ترین شهر در قفقاز است. اولین استناد های مربوط به تاریخ و قدمت باکو به قرن ششم پس از میلاد مسیح بر می گردد. به خاطر اینکه در زمان های گذشته بخشی از سرزمین وسیع ایرانی بوده است، وجوه مشترک تاریخی و فرهنگی زیادی با ایران دارد. خیابان ها و ساختمان های بسیار زیبا در شهر با نورپردازی های شبانه جلوه ای رمانتیک به شهر داده اند. باکو به 12 منطقه آنها را رایون می نامند، تقسیم شده است. واحد پول باکو "منات" است. نکته قابل توجه این است که باکو بزرگترین شهر در جهان است که در زیر سطح آب های آزاد دنیا ساخته شده است. باکو یکی از بهترین مقاصد گردشگری به انتخاب مسافران از کل دنیا نامیده شده است. مسافرت به باکو یکی از لذت بخش ترین سفرهای زندگی شما محسوب شود. باکو در سواحل دریای دریای خزر قرار دارد و برای کسانی که علاقه زیادی به آرامش در ساحل و آفتاب دارند سفری بسیار مناسب می باشد. باکو جزء نخستین شهرهای آذربایجان است و قدمت زیادی دارد و به همین دلیل مکان های تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. سفر به باکو برای هر قشری با هر بودجه ای می تواند سفری عالی باشد زیرا با مراجعه به سایت جیبوجت می توانید بلیط ارزان هواپیما باکو را تهیه و به این شهر دوست داشتنی سفر کنید.

غذاهای باکو

برای بسیاری از ماها خوردن غذاهای لذیذ هر شهر یا هر کشور، یکی از دلایل اصلی سفر و گشت و گذار است. یکی از بهترین قسمت های سفر به شهرهای جدید زمانی است که به رستورانی با فضا و جای جدید می رویم و غذاهایی را درخواست می کنیم که کاملا متفاوت است. بعضی از شهرها  غذاهایی دارند که به ذائقه ی ما ایرانی ها نزدیک است و باکو نمونه ای از این شهر هاست. در رستوران های شهر باکو کشور آذربایجان غذای لذیذی که ما در رستوران های ایران هم آن را می بیبنیم طبخ می شود. این غذای لذیذ که کباب شیشلیک نام دارد، غذای مشترکی است که آذربایجان با ایران دارد. پیشنهاد ما این است که با سفر به باکو حتما از این غذای پخته شده توسط آذری ها میل کنید و خاطرات خوبی را در سفر به باکو برای خود رقم بزنید.

 

جیبوجت با ارائه دادن بهترین بلیط هواپیما و بهترین پرواز ها برای سفر به اقسی نقاط جهان به شما پیشنهاد می کند که به هیچ وجه سفر به این دو شهر را از دست ندهید و با تهیه بلیط هواپیما بهترین سفر را برای خود رقم بزنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۴۳
jibojet jibojet

بودا های مقدس در تایلند

پاتایا:

پِتایا یا پاتایا  พัทยา شهریست ساحلی و کوچک که در سواحل شرقی خلیج تایلند و در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بانکوک واقع شده است. شهر پاتایا در سال با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی رو به رو می شود، به همین خاطر از مهم ترین شهرهای توریستی کشور تایلند است. پاتایا به دلیل کاباره ها و انواع تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد. واکینگ استریت یکی از خیابان های پاتایا، از جاذبه ‌های گردشگری و تفریحات شبانه و جزیره مرجانی پای از دیگر مکان های تفریحی در پاتایا می باشند. پاتایا نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک می باشد و به همین دلیل است که کسانی که به بانکوک سفر می کنند، می توانند به راحتی از پاتایا نیز بازدید داشته باشند. پاتایا از جاذبه های گردشگری زیادی مثل جزیره‌ی مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی برخوردار می باشد. کشور تایلند دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و بی تردید آب و هوای پاتایا هم اینگونه می باشد. آب و هوای پاتایا در تمام طول سال گرم است. میانگین بیشترین دمای هوا در پاتایا ۲۹ درجه سانتی گراد است. پاتایا در خلیج تایلند واقع شده و دارای جریان های موسمی و سه فصل است. آب و هوای پاتایا به شکلی است که به سه فصل گرم، خنک و بارندگی تقسیم بندی می شود. از نوامبر تا فوریه فصل خنک پاتایا می باشد. در این زمان هوا خشک است و دمای معتدل هوا را شاهد هستیم. از نظر شرایط آب و هوایی این فصل اوج گردشگری است. در روزهای میانی مارس دمای هوا افزایش می یابد و زمان آغاز فصل گرم است. در این زمان از سال هوا گرم و مرطوب است. به خاطر رطوبتی که در هوا وجود دارد، تحمل گرما کمی سخت تر می شود و میانگین دمای هوا ۳۳ درجه است. توصیه می شود با تهیه بلیط هواپیما پاتایا در اواخر آوریل و اوایل مه که بارش کمی از دمای هوا را کاهش می دهد و آب و هوا را بهتر می کند به این شهر زیبا سفر و از زیبایی های آن لذت ببرید.

مجسمه بودای بزرگ پاتایا:

بودای بزرگ پاتایا که معبد بودای بزرگ نیز نامیده می‌شود، مکانی مقدس برای بودایی ها می‌باشد و روی تپه پراتومناک، بین پاتایا و ساحل جمتین واقع شده است. مجسمه بزرگ و طلایی بودا با ۱۸ متر ارتفاعی که دارد، از فواصل دور و از میان درختان به خوبی دیده می‌شود. از دیگر دلایل شهرت این مکان، می‌توان اژدها هایی را نام برد که در دو طرف پله های مسیر منتهی به آن قرار گرفته اند.

 

بانکوک:

بانکوک یا بانگکوک ( กรุงเทพมหานคร، کرونگتِپ مهاناکُن) پایتخت کشور تایلند و در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند می باشد. بانکوک از بیشترین تعداد توریست ها در مقابل دیگر شهرهای جهان برخوردار است. جمعیت بانکوک با سرشماری که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، ۸٬۱۶۰٬۵۲۲ نفر (با احتساب حومه ۱۰٬۰۶۱٬۷۲۶ نفر) بوده که بیست و دومین شهر پرجمعیت جهان ‌است. نام کامل شهر بانکوک که پادشاه بودا یدفا چولالوکه (King Buddha Yodfa Chulaloke) نام آن را تعیین کرده است، به عنوان بلندترین نام مکان در دنیا، ثبت گینس شده است. کلانشهر بانکوک و مناطق اطراف آن به عنوان پایتخت ملی شناخته شده اند و استان یا منطقه ای ویژه و مستقل در کنار 75 استان دیگر تایلند می باشند. جاذبه های گردشگری تاریخی و مدرن در کنار هم باعث دادن جذابیتی خاص به این شهر شده اند. بانکوک مساحتی بالغ بر حدود ۱٫۵۶۸٫۷۳۷ کیلومترمربع دارد. تایلند و پایتخت آن بانکوک دارای آب و هوایی گرم و مرطوب هستند. آب و هوای بانکوک گرمسیری می باشد و شرایط استوایی گرم آن در کل طول سال آنچنان متفاوت نیست. آب و هوای بانکوک به ۲ فصل مختلف خشک و مرطوب تقسیم می شود. بارش باران در بانکوک بین ماه های می تا سپتامبر اتفاق می افتد و در ماه ژوئن به اوج خود می رسد. فصل مرطوب تایلند در گرم ترین ساعات، درجه حرارت هوایی نزدیک به ۲۰ درجه سانتی گراد دارد که علاوه بر باراش باران ساعاتی هم آفتاب را مشاهده می کنیم، پس اگر می خواهید در سفر به بانکوک با آب و هوایی که هم بارانیست و هم آفتابی روبرو شوید در این زمان با تهیه بلیط ارزان هواپیما بانکوک به این شهر زیبا سفر کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. البته در نظر داشته باشید، بارش معمولا عصرها اتفاق می افتد اما در بعضی اوقات ممکن است تمام روز هوای بارانی داشته باشد.

بودای بزرگ بانکوک:

مجسمه طلایی بودا  از مجسمه های زیبائیست که در معبد وات تریمر بانکوک قرار دارد. عمر این مجسمه به قرن پانزدهم بر می گردد و یکی از گران قیمت ترین اشیاء مقدس می باشد.

 

سفر به تایلند می تواند خاطره انگیز ترین سفر تفریحی شما باشد. همانطور که گفته شد جاذبه های گردشگری و تفریحی، تاریخی و مدرن در کنار هم قرار گرفته تا بر جذب توریست به این شهر بیافزایند. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما و سفر به یکی از شهر های این کشور زیبا به سایت جیبوجت مراجعه و در کمترین زمان رزرو بلیط هواپیما را انجام و با پائین ترین قیمت بلیط هواپیما بهترین سفر را تجربه کنید.  


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۳۲
jibojet jibojet

برج هایی در دل آسمان

 

دبی

دُبِی  Dubai بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی است. دبی در جنوب ایران، اطراف خلیج فارس و شبه جزیره عربستان قرار دارد. اولین اشاره های به دبی در تاریخ، از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده است و آغاز شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ بر می گردد. در سال ۱۸۳۳ دبی به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم رسما به عنوان یک شهر بنیان گذاشته شد. نقطه جغرافیایی مهم دبی، این شهر را در قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل کرد. کشف نفت باعث شد کارگران خارجی برای کار کردن در دبی به سرعت به آن جا نقل مکان کنند، به صورتی که در مدت زمان بسیار کوتاه، ۳۰۰ درصد جمعیت این شهر افزایش پیدا کرد و دبی را به یکی از منابع مهم جهانی نفت تبدیل کرد. دبی بعد از کشف نفت به اقتصاد شکوفایی رسید و با وجود منطقه آزاد تجاری، واگذاری ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صادرات کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود. با توجه به اینکه امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری دبی متعدد هستند، بنابراین حتما با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر زیبا و دیدنی سفر کرده چرا که به دلیل جاذبه های گردشگری زیادش، سفر دبی شهرت جهانی پیدا کرده است.

 

برج خلیفه دبی

برج خلیفه یا برج دبی بلندترین آسمان خراش جهان، در شهر دبی واقع شده است. این برج دارای ۱۶۳ طبقه با کاربری های متفاوت و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت برج خلیفه از ژانویه ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه‍. ش) آغاز و در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) به پایان رسید و افتتاح شد. برج خلیفه ابتدا به نام «برج دبی» شناخته می شد، اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر داده شد. برج خلیفه بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان و همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه دارد. طراحی برج خلیفه اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور و با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

پکن

پکن پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان می باشد. این شهر در سال ۲۰۱۴ دارای بیش از ۲۱٬۵۱۶٬۰۰۰ میلیون نفر جمعیت بوده است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین بعد از شانگهای می باشد و بعنوان مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور چین انتخاب شده است. فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تردد مسافران می باشد. سابقه تاریخی پکن نزدیک به سه هزار سال است و در هشت قرن اخیر در اغلب دوره ها پایتخت کشور چین بوده است. در دنیا شهر های محدودی هستند که برای این مدت طولانی مرکز سیاسی و فرهنگی باقی مانده باشند و به همین خاطر است که آثار تاریخی زیادی در شهر وجود دارد. پکن میزبانی المپیک ۲۰۰۸ را به عهده داشت و برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هم انتخاب شده و به این ترتیب اولین شهری است که هم المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی را برگزار خواهد کرد و با ساده ترین راه می توانید رزرو بلیط هواپیما پکن را انجام داده و از دیدن این برج های زیبا لذت ببرید.

برج لیزا سوهو در پکن

با وجود برج لیزا سوهو به این پی خواهیم برد که ساخت و ساز در پکن به سرعت در حال پیشرفت است. این برج همزمان با این که به سمت بالا  رفته، می‌چرخد و به طور دینامیک روی یک محور شرقی-غربی به سمت طبقات بالا می‌خزد. پیچ و تاب لیزاسوهو باعث می شود که همه طبقات برج، نور طبیعی و منظره شهر را از مرکز داشته باشند و نمای شیشه دوجداره دو نیمه برج را با هم یکی می‌کند. این برج دارای ۴۶ طبقه که کاربری هایی چون دفاتر و مغازه‌ها دارند و به دست زا‌ها حدید قبل از مرگش طراحی شده است. برج لیزاسوهو از نظر جایگاهی و طراحی، از هتل العرب پیشرفته تر و برجسته تر می باشد و دارای 46 طبقه است که در منطقه‌ی مالی تجاری لایز در جنوب‌غربی پکن واقع شده و دارای فضاهای اداری و تجاری خواهد بود.

 

سفر به نقاط مختلف جهان و دیدن معماری های متفاوت و همچنین برج ها و آسمان خراش های خارق العاده تاثیرات بسیار مثبتی در روحیه و اطلاعات شما دارد، با خرید بلیط هواپیما چارتر از جیبوجت به دبی و پکن سفر کرده و بلندترین برج های ساخت دست بشر را حتما از نزدیک بازدید کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۵
jibojet jibojet

سفر در تاریخ ترکیه

 

استانبول:

استانبول پهناورترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است و البته که پایتخت توریستی ترکیه نیز محسوب می شود. نام قدیم استانبول، قسطنطنیه بوده است. استانبول تنها شهر قرار گرفته در بین قاره های آسیا و اروپا، نماد زیبایی شهرهای آناتولی و قطب اقتصاد و گردشگری آسیای کوچک می باشد. به این دلیل است که در دوره های مختلف تاریخ، توجه قدرت های  آن زمان را به خود جلب می کرده است. از اواسط امپراطوری روم شرقی تا لشکرکشی های ساسانی و خلفای عثمانی، همواره در حال ساخت و تغییرات و تکامل بوده و دارای بناهای زیاد تاریخی و گردشگری می باشد. این شهر بزرگ در مجاورت دریای مرمره و تنگه بسفر که دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می کند، بنا شده است. علاوه بر این، استانبول زیبا و چهارفصل از نظر حجم ورود گردشگر، دارای رتبه سومین شهر توریستی جهان است. مسجد آبی (سلطان احمد)، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، بازار بزرگ استانبول، موزه باستان شناسی استانبول، میدان تکسیم، کلیسای چورا، برج گالاتا و قلعه روملی حصار، جاذبه های گردشگری استانبول هستند که با رزرو بلیط هواپیما استانبول می توانید از بازدید این مکان های شگفت انگیز بهره مند شوید.

قلعه روملی حصار:

قلعه روملی حصار این قلعه در تنگه بسفر در ساحل «روملی» در شهر استانبول قرار گرفته است و از قلعه‌های مشهور کشور ترکیه به شمار می رود. بنای عظیم و زیبای مستطیل شکل این قلعه بسیار زیبا، در سال (۸۵۶ هـ ۱۴۵۲م) به دستور سلطان محمد فاتح بنا شده است. دیوار این قلعه حدود 82 متر ارتفاع دارد و از موقعیت بسیار عالی برخوردار است. روملی حصار برای مسیریابی در فتح قسطنطنیه ساخته شده است. قلعه روملی حصار مخازن سلاح، اتاق های استقبال، مسجد، زندان، بوابات متعدد و مرافق را در خود جای داده است.

 

آنتالیا:

آنتالیا یکی از گزینه های گردشگری بسیار مهم و محبوب در دنیا شناخته می شود و دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. بافت یگانه این شهر که دارای خیابان هایی با عرض کم و پیچ در پیچ و ساختمان هایی با قدمت زیاد که توسط دیوارهای قدیمی احاطه شده است، مصطلح خاص و عام است. آنتالیا در محدوده مدیترانه و غرب ترکیه قرار دارد. هنوز هم مقیمان اولیه آنتالیا مجهول باقی مانده اند ولی با تکیه بر شواهد، شهری که هم اکنون آن را آنتالیا می نامند، نزدیک به 200 سال پیش از میلاد مسیح به واسطه سلسله "آتالید پرگامون" بنا شده و به پیروی از آن، نام آنتالیا را برای این شهر انتخاب کرده اند. با انتخاب افرادی که از سراسر دنیا به آن جا عزیمت کرده اند، آنتالیا یکی از بهترین مکان های گردشگری نامیده شده است. سفر به آنتالیا یکی از بهترین سفرهای زندگی شما محسوب شود. آنتالیا در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد و برای کسانی که علاقه به آرامش، ساحل و آفتاب دارند، تور آنتالیا سفری بسیار مناسب می باشد. همچنین به افرادی که به تاریخ و باستان شناسی علاقه مند هستند، خرید بلیط هواپیما آنتالیا و سفر به این شهر سفارش می شود، چرا که آنتالیا جزء نخستین شهرهای کشور ترکیه بوده و تاریخ کهنی دارد، به همین خاطر مکان های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. سفر به آنتالیا برای قشری با بودجه های متفاوت می تواند سفر خوبی باشد. پر بازدید ترین مکان های توریستی و دیدنی آنتالیا عبارتند از: پارک آبی آکوالند (Aqua land)، تور کشتی (KEMER YACHT TOUR)، رافتینگ (RAFTING)، کسیک مناره (Kesik Minaret).

کسیک مناره آنتالیا (Kesik minaret)

کسیک مناره درون شهر قدیمی کالیچی قرار دارد. کسیک مناره در زمان رومیان (۲۰۰ بعد از میلاد) معبد بود و در دوره بیزانس (۷۰۰ بعد از میلاد) به کلیسا و در سال ۱۳۰۰ بعد از میلاد با افزون کردن یک مناره به ساختمان آن،  تبدیل به مسجد شده است و در تاریخ ۱۸۴۶ میلادی به دنبال آتش سوزی پیش آمده در این بنا قسمتهای زیادی از بنای اصلی آن که از جنس چوب بودند، سوخته و از بین رفتند، به همین دلیل نام این بنا را مسجد مناره شکسته و یا کسیک مناره  (kesik minaret) نهادند. البته در حال حاضر ورود به این مکان تاریخی امکان پذیر نیست و اطراف آن حفاظ و نرده کارگذاری شده است و در حال مرمت و بازسازی می باشد ولی می توان مخروبه های آن را از پشت نرده ها مشاهده کرد.

 

با در نظر گرفتن گرفتاری بسیار زیاد و کمبود زمان مردم، تمهیداتی چیده شده تا مسافران به صورت اینترنتی رزرو بلیط هواپیما را به راحتی انجام دهند. شما نیز اگر قصد بازدید از مکان های تاریخی و شگفت انگیز نرکیه را دارید به سایت جیبوجت مراجعه کرده و پس از خرید بلیط ارزان هواپیما به این مکان های زیبا سفر کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۵۸
jibojet jibojet

فستیوال و جشنواره نور در هند و مالزی

کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر کشور مالزی است که دولت مالزی به صورت مستقیم وظیفه اداره آن را به عهده دارد. کوالالامپور و مناطق حومه آن منطقه ای مستقل مستقل هستند که در میان ایالت "سلانگور" واقع شده اند. قدمت و تاریخ مالزی به میانه های قرن نوزدهم میلادی برمی گردد، زمانی که حاکم مالای تعدادی را برای کار کردن در معادن قلع، به این شهر فرستاد. کوالالامپور یکی از مدرن ترین و جذاب ترین شهرهای جنوب شرقی آسیا می باشد که نقطه تلاقی رودخانه های کلانگ و گمباک است. کوالالامپور، چندین فرهنگ مالایی، چینی و هندو ها را با خود به همراه دارد، این تنوع فرهنگی باعث دیده شدن آداب و فرهنگ و اعتقادات و مذهب های گوناگونی در شهر می شود، که به دنبال این اختلافات غذاها و معماری کوالالامپور را تحت تاثیر قرار داده و باعث جذب شدن تعداد زیادی بازدید کننده و گردشگر شده است. کوالالامپور در جنوب شرق آسیا و در شبه جزیره مالزی واقع شده است. به گردشگرانی که علاقه مند به گردشگری در جاهای مدرن و پر از جاذبه های گوناگون و تفریحات پر هیجان و بی همتا دارند، پیشنهاد می کنیم سفر به کوالالامپور را از دست ندهند و با خرید بلیط هواپیما چارتر کوالالامپور از این شهر زیبا بازدید کنید. سفر به کوالالامپور برای هر قشری با هر مقدار بودجه سفری فراموش نشدنی است..

 

جشنواره دیپاوالی (دیوالی) Deepavali (Diwali) کوالالامپور

جشنواره چراغ های هندو (روز سال نو هندو) فستیوالی بسیار مهیج و شگفت انگیز در مالزی با چراغ های روشن که نشانه پیروزی در برابر تاریکی ، بدی و چالش های دیگر هندو هاست، می باشد. این جشنواره در نوامبر یا اکتبر برگزار می شود، دیپاوالی یک روز عبادت کردن در منازل و معابد هندوست. در روز جشن دیپاوالی، هندوها سحر از خواب بر می خیزند و پیش از آن که عبادتشان را آغاز کنند بدن های خود را با روغن شستشو می دهند. خانه ها و معابد هندو به صورت بسیار زیبا و با چراغ های نفتی روشن می شود. آتش بازی، اجتماعات و بازارهای خیابانی، جشن دیوالی را در مناطقی که هندو ها در آن جا زندگی می کنند لذت بخش می کند. البته این مطلب را فراموش نکنید که اگر شانس خوبی داشته باشید و برای مراسم دیپاوالی به یک خانه هندو از شما دعوت شود، جشنی از غذاها و دسرهای بسیار خوشمزه هندی را خواهید داشت.

 

دهلی

دهلی یکی از بزرگ‌ ترین شهرهای هند می باشد که منطقه کوچک ‌تری به نام دهلی نو را محصور کرده است. بیشتر مردم به هنگام ورود به دهلی با دیدن عظمت آن احتمالا کمی شوکه می شوند. دهلی شهری است که سنت و مدرنیته با زیبایی‌ های زیاد را با هم در بر دارد. در برابر اکثر شهرهای هندوستان به جز بمبئی، دهلی شهری تقریبا با هزینه بالا است. در دهلی فرهنگ ‌ها، مذاهب و عقاید متفاوت زیادی به چشم می خورد که در ابتدا ممکن است سر در گم  کننده باشد. دهلی پایتخت هند است و تراکم جمعیتی بسیار بالایی دارد. دهلی از قدیمی ترین شهرهای هندوستان است و معمولا به آن هندوستان کوچک هم گفته می شود. با نادیده نگرفتن این که این روزها تلاش می کند تا با دنیای مدرن در یک راستا قرار گیرد، اما هنوز در اکثر مناطق آن روح باستانی وجود دارد و جاذبه های تاریخی زیادی در آن موجود است که تنها یک رزرو بلیط هواپیما دهلی با دیدن این جاذبه های فوق العاده فاصله دارید.

 

جشنواره دیپاوالی (دیوالی) Deepavali (Diwali) دهلی

در هندوستان زمانی که موج شادی مردم در کوچه و خیابان ها برپا می شود و همه‌جا رنگارنگ‌ و نورانی می‌شود یعنی زمان فستیوال دیوالی رسیده است. جشنواره دیپاوالی (دیوالی) Deepavali (Diwali) بزرگ ترین و نورانی ترین فستیوال در آیین هندو است. در حقیقت دیوالی را به جشنواره نورها می‌شناسند. «دیپ» deep   به معنی نور و «آوالی» avali   به معنی ردیف بوده و با این حال دیوالی را می شود ردیفی از نورها معنی کرد. در این روز، همه خانه ها و مغازه ها با نورها و چراغ های مختلف تزئین می شوند و آتش بازی آسمان را پرنور و درخشان می‌کند. بعد از شلوغی های جشن، خانواده ها در لحظه هایی آرامبخش گرد هم جمع شده و چراغ نفتی «دیا»diya  را روشن می‌کنند و «لاکشمی» Lakshmi ، الهه‌ی ثروت، را صدا می زنند تا آرزوهایشان را برآورده کند. زمان فستیوال دیوالی چهار روز بوده و در روز پانزدهم ماه هندوی «کارتیک» Kartik برگزار می‌شود و هر ساله تغییر می‌کند که معمولاً همزمان با آخر اکتبر یا ابتدای ماه نوامبر می‌شود. هر کدام از چهار روز جشنواره دیوالی رسم و رسوم مختص به خود را دارد و چیزی که در طول این جشن ها ثابت باقی می ماند پاسداشت زندگی، خوشی و نیکی است.

 

آداب، رسوم و مراسمات آیین های مختلف جهان با یکدیگر بسیار متفاوت است ولی محدود به مکان و کشور نیست. آیین هندو در مالزی و هندوستان شبیه به هم هستند و برای ما که آیین متفاوتی داریم بسیار جذاب می باشند.برای دیدن و آشنا شدن با این آیین ها و فستیوال های جذاب و مهیج با خرید بلیط هواپیما از سایت جیبوجت به راحتی و آسودگی به این کشورها سفر کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۳۳
jibojet jibojet

شکوه مساجد تاریخی در گرجستان و ارمنستان

ایروان

ایروان، پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری ارمنستان در امتداد رود هرازدان واقع شده است و مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی کشور ارمنستان می باشد. بازگشت تاریخ ایروان به سده هشتم قبل از میلاد و پیدا شدن دژ اربونی در سال ۷۸۲ پیش از میلاد در دور افتاده ترین نقطه غربی دشت آرارات و توسط پادشاه آرگیشتی یکم بازمی گردد. ایروان بوسیله یونسکو به عنوان پایتخت و مرکز جهانی کتاب در سال ۲۰۱۲ (میلادی) انتخاب شد. همینطور لازم به ذکر است، ایروان عضوی وابسته به شهرهای اروپا می باشد. ایروان به علت نزدیکی و فاصله کمی که به ایران دارد و داشتن جاذبه‌های زیاد گردشگری، سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران ایرانی می باشد، شما نیز می توانید با خرید بلیط هواپیما ایروان جزء این گردشگران باشید. این شهر به یکی از کهن ترین اقامتگاه های جهان ملقب است و تاریخچه ای طولانی و چندین هزار ساله دارد. البته باید این را دانست که با توجه به اینکه ایروان بزرگترین شهر ارمنستان است، ولی وسعت زیادی ندارد و در برابر شهرهای بزرگ ایران مانند تهران و مشهد، شهری کوچک به نظر می آید.

مسجد جامع ایروان

مسجد کبود ایروان یا مسجد جامع ایروان مسجدی است در مرکز شهر ایروان، پایتخت ارمنستان، که در زمان ایرانی ارمنستان بنا شده است. ایروان قدیم (دوره ایرانی)  دارای ۸ مسجد بوده است که در بین این مسجد ها، فقط مسجد جامع کبود ایروان باقی‌مانده است. مسجد جامع کبود ایروان قبل از خروج آذربایجانی ها از ارمنستان در اختیار مسلمانان شیعه آذری قرار گرفت و آن را اداره می کردند. این مسجد در بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ شمسی از طرف بنیاد مستضعفان و جانبازان و به دست معماران ایرانی بازسازی و مرمت شد و در این مسجد به علاقه مندان اهل ارمنستان که به یادگیری زبان فارسی علاقه دارند، زبان فارسی تدریس می شود. همچنین در ارمنستان برروی تمبر و پاکت پستی نیز تصویر مسجد کبود ایروان منتشر شده است. بعد از آن خدمات دینی اسلامی در آن از مجدد آغاز شد و درحال حاضر تنها مسجد فعال شهر ایروان می باشد. با این وجود مسئولین ایروان علاقه ای به از سر گرفتن و یا ادامه این بازسازی ها به عنوان مسجد ندارند و می خواهند این محل با موضوعات فرهنگی و همینطور به عنوان مرکز فرهنگی ادامه‌ی فعالیت دهد. مسلمانان ایروان اعتقاد دارند، ساخت مرکز فرهنگی می‌تواند در جای دیگری صورت گیرد. بازسازی‌های این مسجد در سال ۱۹۹۹ پایان پذیرفتند. در طول روز‌های کاری هفته‌، نمایشگاهی از عکس های قدیمی ایروان در این محل برپا می شود. این مکان مجموعه قوانین سفت و سختی برای رفت و آمد دارد که معلوم می شود کجا می‌توانید بروید و کجا باید از رفتن صرف نظر کنید.

تفلیس

تفلیس، پایتخت تاریخی و زیبای گرجستان است که در دو طرف رود کُر وسیع شده و از سه سمت با کوه هایی محاصره شده است. در حال حاضر تفلیس به دلیل فاصله کم و هزینه های پائین سفر، به یکی از مکان ها و شهرهای مورد پسند گردشگران ایرانی شده است، که به راحتی و با تهیه بلیط ارزان هواپیما تفلیس می توانید به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید. تفلیس شهری است که تاریخ بلندش، بناهای قرون وسطایی اش، موزه ها و کلیسا های دیدنی اش زیبایی را برای این شهر به ارمغان می آورند. با گشتن در جای جای تفلیس به مردمی بر می خورید که آوازه مهمان نوازی شان در همه جا پیچیده است. البته بیشتر ما گرجستان را به تفلیس و باتومی می شناسیم، این ها دو شهری هستند که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود می کشانند.


 

 

مسجد جامع تفلیس

مسجد جامع تفلیس در سده ۱۷۰۰ توسط امپراتوری عثمانی بنا شد و در طول ۳۰۰ سال، سه بار کاملا ویران و  مجددا بازسازی شد. با وجود آنکه گرجستان سومین کشوری می باشد که دین مسیح را به عنوان دین رسمی خود انتخاب کرده است، اما تنوع مذهبی زیادی در این کشور مشاهده می شود. مسجد جامع تفلیس نیز یکی از بارزترین مثال های تنوع مذهبی در تفلیس تلقی می شود. مسلمانان تفلیس اعم از شیعه و سنی در مسجد جامع تفلیس جمع می‌شوند و اعمال مذهبی خود را ادا می کنند. قسمتی از مسجد به شیعیان و بخش دیگر آن به اهالی سنت تعلق دارد و این دو قسمت بوسیله دو ستون از یک‌دیگر جدا شده اند.  یکی از خصوصیات مسجد جامع تفلیس که بسیار چشمگیر است و مورد توجه قرار می گیرد، دو محرابی بودن آن است. این امر خود در جذب توریست بسیار مؤثر است. بسیاری از مساجد مسلمانان به خصوص مساجد مربوط به شیعیان تفلیس در زمان اتحاد شوروی از بین رفتند. البته مسجد جامع تفلیس از مساجدی بود که از تخریب کامل حفظ شد. در یک روایت گفته می شود که پس از نابودی مساجد شیعیان، مسلمانان شیعه نزد مفتی سنی ها رفتند. از مفتی خواستند که چاره ای را در این رابطه بیاندیشد. سپس با اظهار رضایت مفتی سنی، بنا شد که قسمتی از مسجد در اختیار شیعیان قرار بگیرد. بدینوسیله مسجد با پرده به دو قسمت جدا از هم تقسیم شد. بعد از آن شیعیان بخاطر عبادت بتدریج به مسجد تفلیس روی آوردند. البته در آن قسمت که متعلق به شیعیان می باشد، محراب جدیدی ساخته شده است.


 

 

مساجد در ادوار و تاریخ های مختلف دارای ساختار مختلفی هستند، برخی از مساجد به دلیل عوض شدن دین مردمان آن زمان از کلیسا و یا از آتشکده به مسجد تبدیل شده اند و بعضی نیز مانند مسجد جامع تفلیس با توجه به همبستگی مسلمانان شیعه و سنی از دو محراب تشکیل می شوند. برای بازدید از این بنا های تاریخی و لمس تاریخ تفلیس و ایروان به سایت جیبوجت رفته و با تهیه بلیط هواپیما با توجه به نیاز، سلیقه و مقصد مورد نظرتان، از دیدن این بناهای تاریخی لذت ببرید.  


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۹
jibojet jibojet

کاخ های روسیه

مسکو:

مسکو پایتخت و همینطور شلوغ ترین شهر در کشور روسیه می باشد. این شهر با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۲.۶۱۵.۸۸۲ نفر، پرجمعیت ‌ترین شهر در قاره اروپا و در کنار آن یازدهمین شهر پرجمعیت در جهان است. مسکو ۲۵۶۱ کیلومتر مربع مساحت دارد، که این یعنی وسعت آن حدود ۳/۵ برابر تهران است. این شهر در کرانه رودخانه مسکو و در ناحیه فدرالی مرکزی قرار گرفته است و در روسیه اروپایی قرار گرفته‌ است.کلان‌ شهر مسکو رتبه بالایی در داشتن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی در رده جهان بالایی می باشد و دارای بیش‌ ترین امکانات ورزشی در جهان ‌است. مسکو جزء دوازده شهر  قهرمان Города-герои   محسوب می شود که این یک عنوان افتخاری برای شهرهایی است که در دوره شوروی و زمان اتفاق افتادن جنگ جهانی دوم، مردمانش فداکاری های زیادی داشتند. جاذبه‌ های زندگی شهرنشینی مثل مرکز خریدهای عظیم و باشکوه، در خیابان‌ های جذاب آن خودنمایی می کنند و به شما توصیه می شود برای دیدن این جاذبه ها از بلیط هواپیما چارتر مسکو غافل نشوید. مسکو  براساس رده ‌بندی آب و هوایی Köppen، دارای آب و هوایی قاره ‌ای مرطوب است. تابستان ‌های گرم و در بعضی مواقع بسیار گرم و مرطوب دارد ولی برعکس، زمستان‌های مسکو طولانی و سرد است. در زمستان، دمای هوا به طور معمول به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، البته لازم به ذکر است که مدت هایی دمای هوا در زمستان هم گرم می شود و تا صفر درجه نیز افزایش می یابد.

کاخ کرملین:

طراحی و اجرای کاخ کبیر کرملین(Большой Кремлёвский дворец; Bolshoy Kremlyovskiy Dvorets)   از سال ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۹ میلادی در زمان امپراتور نیکلای اول، بدست گروهی از معمارهای روسی و با سرپرستی کنستانتین تون Константи́н Андре́евич Тон در مسکو، به طول انجامید. کاخ کرملین ۲۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و به شکل مستطیل است. کرملین دارای ۷۰۰ اتاق و یک حیاط است. ۵ تالار در این کاخ ساخته و به نام‌های (گئورگِوسکی- ولادیمیرسکی- الکساندرووسکی- آندرِیوسکی و یکاتِرینسکی) خوانده می‌شوند که از آن ها در مهمانی ‌های رسمی و ملاقات های دیپلماتیک استفاده می‌شود. در حال حاضر این کاخ اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور روسیه است.

سن پترزبورگ:

سن پترزبورگ، از زیباترین شهرهای روسیه است. سن پترزبورگ Санкт-Петербург سانکت-پیتربورک که روس ‌ها به آن پِتِربورگ می‌گویند، بعد از مسکو شهر دوم بزرگ روسیه است که در منتهی‌ الیه شمال‌ غرب روسیه قرار دارد. این شهر در منطقه فدرال و مرکز استان لنینگراد Ленинградская область است. سن پترزبورگ در ۱۶ می ۱۷۰۳ میلادی به دستور پتر اول بنا شد و در سالهای ۱۷۱۲ تا ۱۹۱۸ پایتخت کشور روسیه بود. توریست هایی که از سراسر دنیا به سن پترزبورگ سفر داشته اند، آن را یکی از بهترین مکان ها برای گردشگری معرفی کرده اند. شما نیز می توانید با تهیه بلیط هواپیما سن پترزبورگ ، جزء این توریست ها باشید. سن پترزبورگ نیز مانند مسکو پایتخت کشور روسیه، طبق کلاسه آب و هوایی Köppen، از آب و هوای قاره‌ای مرطوب برخوردار است. تابستان‌ های سن پترزبورگ گرم و گاهی بسیار گرم و مرطوب و در مقابل زمستان ها طولانی و سرد است. یخ زدنِ سطح زمین در زمستان‌های سنت‌ پترزبورگ پدیده ‌ای معمولی است و بخش‌هایی از رود نوا هم که در حومه شهر قرار دارد در ماه‌ های نوامبر یا دسامبر یخ می‌ زند و در آوریل این یخ‌ ها کم‌کم آب می‌ شوند.

کاخ پیترهف:

پیترهف (پترگوف) گروهی از کاخ ها و باغ هایی می باشد که برای پیترکبیر پادشاه روسیه در سن پترزبورگ (روسیه) ساخته شده بود. پیترهف ابتدا مجتمع اقامتی تابستانی پیتر کبیر در قرن 18 بود ، ولی از آنجایی که او به این اقامتگاه بسیار علاقه مند بود، بعد از دیدن کاخ ورسای در فرانسه تصمیم گرفت کاخ پیترهف را وسعت ببخشد و در آن طرحی فرانسوی پیاده کند. بنابراین با برداشت از طراحی کاخ ورسای، در آنجا تعداد زیادی فواره تعبیه شد. پیترهف 176 فواره و 6 آبشار دارد. کاخ پیترهف به دو بخش باغ بالا Upper Garden و باغ پایین Lower Garden تقسیم می شود که کاخ بزرگ Grand Palace در بین باغ بالا و باغ پائین قرار گرفته است. کاخ بزرگ یا همان Grand Palace ساختمان اصلی پیترهف به حساب می آید که دارای 30 اتاق است و دکوراسیونی مجلل و با شکوه دارد. در دکوراسیون داخلی کاخ پیترهف از تعداد زیادی مجسمه های طلایی، انواع نقاشی ها و دیوارهای طلا کاری شده و تراشکاری ها، استفاده شده است.


 

مسکو و سن پترزبورگ علاوه بر کاخ پیترهف و کرملین دارای جاذبه های گردشگری زیادی هستند که درک لذت آن ها فقط با سفر به روسیه و دیدن این دو شهر زیبا امکان پذیر است. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما مسکو و سن پترزبورگ به سایت جیبوجت سر زده و از بهترین قیمت های بلیط هواپیما مطلع شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۲۶
jibojet jibojet