جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

جیبوجت

بهترین پرواز ها را در جیبوجت جستجو کنید

کاخ های روسیه

چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶ ب.ظ

کاخ های روسیه

مسکو:

مسکو پایتخت و همینطور شلوغ ترین شهر در کشور روسیه می باشد. این شهر با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۲.۶۱۵.۸۸۲ نفر، پرجمعیت ‌ترین شهر در قاره اروپا و در کنار آن یازدهمین شهر پرجمعیت در جهان است. مسکو ۲۵۶۱ کیلومتر مربع مساحت دارد، که این یعنی وسعت آن حدود ۳/۵ برابر تهران است. این شهر در کرانه رودخانه مسکو و در ناحیه فدرالی مرکزی قرار گرفته است و در روسیه اروپایی قرار گرفته‌ است.کلان‌ شهر مسکو رتبه بالایی در داشتن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی در رده جهان بالایی می باشد و دارای بیش‌ ترین امکانات ورزشی در جهان ‌است. مسکو جزء دوازده شهر  قهرمان Города-герои   محسوب می شود که این یک عنوان افتخاری برای شهرهایی است که در دوره شوروی و زمان اتفاق افتادن جنگ جهانی دوم، مردمانش فداکاری های زیادی داشتند. جاذبه‌ های زندگی شهرنشینی مثل مرکز خریدهای عظیم و باشکوه، در خیابان‌ های جذاب آن خودنمایی می کنند و به شما توصیه می شود برای دیدن این جاذبه ها از بلیط هواپیما چارتر مسکو غافل نشوید. مسکو  براساس رده ‌بندی آب و هوایی Köppen، دارای آب و هوایی قاره ‌ای مرطوب است. تابستان ‌های گرم و در بعضی مواقع بسیار گرم و مرطوب دارد ولی برعکس، زمستان‌های مسکو طولانی و سرد است. در زمستان، دمای هوا به طور معمول به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، البته لازم به ذکر است که مدت هایی دمای هوا در زمستان هم گرم می شود و تا صفر درجه نیز افزایش می یابد.

کاخ کرملین:

طراحی و اجرای کاخ کبیر کرملین(Большой Кремлёвский дворец; Bolshoy Kremlyovskiy Dvorets)   از سال ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۹ میلادی در زمان امپراتور نیکلای اول، بدست گروهی از معمارهای روسی و با سرپرستی کنستانتین تون Константи́н Андре́евич Тон در مسکو، به طول انجامید. کاخ کرملین ۲۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و به شکل مستطیل است. کرملین دارای ۷۰۰ اتاق و یک حیاط است. ۵ تالار در این کاخ ساخته و به نام‌های (گئورگِوسکی- ولادیمیرسکی- الکساندرووسکی- آندرِیوسکی و یکاتِرینسکی) خوانده می‌شوند که از آن ها در مهمانی ‌های رسمی و ملاقات های دیپلماتیک استفاده می‌شود. در حال حاضر این کاخ اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور روسیه است.

سن پترزبورگ:

سن پترزبورگ، از زیباترین شهرهای روسیه است. سن پترزبورگ Санкт-Петербург سانکت-پیتربورک که روس ‌ها به آن پِتِربورگ می‌گویند، بعد از مسکو شهر دوم بزرگ روسیه است که در منتهی‌ الیه شمال‌ غرب روسیه قرار دارد. این شهر در منطقه فدرال و مرکز استان لنینگراد Ленинградская область است. سن پترزبورگ در ۱۶ می ۱۷۰۳ میلادی به دستور پتر اول بنا شد و در سالهای ۱۷۱۲ تا ۱۹۱۸ پایتخت کشور روسیه بود. توریست هایی که از سراسر دنیا به سن پترزبورگ سفر داشته اند، آن را یکی از بهترین مکان ها برای گردشگری معرفی کرده اند. شما نیز می توانید با تهیه بلیط هواپیما سن پترزبورگ ، جزء این توریست ها باشید. سن پترزبورگ نیز مانند مسکو پایتخت کشور روسیه، طبق کلاسه آب و هوایی Köppen، از آب و هوای قاره‌ای مرطوب برخوردار است. تابستان‌ های سن پترزبورگ گرم و گاهی بسیار گرم و مرطوب و در مقابل زمستان ها طولانی و سرد است. یخ زدنِ سطح زمین در زمستان‌های سنت‌ پترزبورگ پدیده ‌ای معمولی است و بخش‌هایی از رود نوا هم که در حومه شهر قرار دارد در ماه‌ های نوامبر یا دسامبر یخ می‌ زند و در آوریل این یخ‌ ها کم‌کم آب می‌ شوند.

کاخ پیترهف:

پیترهف (پترگوف) گروهی از کاخ ها و باغ هایی می باشد که برای پیترکبیر پادشاه روسیه در سن پترزبورگ (روسیه) ساخته شده بود. پیترهف ابتدا مجتمع اقامتی تابستانی پیتر کبیر در قرن 18 بود ، ولی از آنجایی که او به این اقامتگاه بسیار علاقه مند بود، بعد از دیدن کاخ ورسای در فرانسه تصمیم گرفت کاخ پیترهف را وسعت ببخشد و در آن طرحی فرانسوی پیاده کند. بنابراین با برداشت از طراحی کاخ ورسای، در آنجا تعداد زیادی فواره تعبیه شد. پیترهف 176 فواره و 6 آبشار دارد. کاخ پیترهف به دو بخش باغ بالا Upper Garden و باغ پایین Lower Garden تقسیم می شود که کاخ بزرگ Grand Palace در بین باغ بالا و باغ پائین قرار گرفته است. کاخ بزرگ یا همان Grand Palace ساختمان اصلی پیترهف به حساب می آید که دارای 30 اتاق است و دکوراسیونی مجلل و با شکوه دارد. در دکوراسیون داخلی کاخ پیترهف از تعداد زیادی مجسمه های طلایی، انواع نقاشی ها و دیوارهای طلا کاری شده و تراشکاری ها، استفاده شده است.


 

مسکو و سن پترزبورگ علاوه بر کاخ پیترهف و کرملین دارای جاذبه های گردشگری زیادی هستند که درک لذت آن ها فقط با سفر به روسیه و دیدن این دو شهر زیبا امکان پذیر است. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما مسکو و سن پترزبورگ به سایت جیبوجت سر زده و از بهترین قیمت های بلیط هواپیما مطلع شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۸
jibojet jibojet

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی